Adverteren op TikTok via een TikTok Business Partner
Adverteren op TikTok? Het kan! TikTok is razend populair en vanaf nu kan jij op dit nieuwe platform ook jouw doelgroep bereiken. PauwR is als één van de eerste bureaus in Nederland toegelaten tot het business programma voor advertising. Benieuwd naar de mogelijkheden van adverteren op TikTok? Check ze hieronder.
In het kort: Wat is TikTok?
TikTok is razend populair onder jongeren. Het is een social media-kanaal waarop je korte video’s van 15 tot 60 seconden maakt en plaatst. De inhoud verschilt enorm, maar het belangrijkste is dat creativiteit centraal staat. Het gaat dus niet om het maken van het perfecte plaatje, maar om het etaleren van je talent en creativiteit. Een groot voordeel voor gebruikers is dat je op TikTok ook met minder volgers viral kunt gaan. Je hebt dus geen grote achterban nodig om een groot bereik te realiseren.
Adverteren op TikTok
Nu denk je vast: Wat kan ik allemaal op TikTok? Wij zetten voor jou de 5 belangrijkste advertentiemogelijkheden op een rij.
1. TikTok In-Feed Ads
De In-Feed Video Ads zijn te zien door gebruikers wanneer ze bij ‘voor jou’ kijken. De video’s mogen maximaal 60 seconden duren en spelen automatisch af. Voeg muziek toe aan je advertentie voor een optimale beleving. Gebruikers kunnen interactie tonen met je video advertentie door te liken, reageren, delen, maar ook soortgelijke video’s met dezelfde muziek op te zoeken. Hoe passen de In-Feed Ads in jouw marketingstrategie? De In-Feed Ads zijn vooral geschikt om merkbekendheid en website bezoekers te genereren.
2. TikTok Brand Takeover
Grijp meteen de aandacht van je doelgroep middels een Brand Takeover. De Brand Takeover wordt full screen weergegeven en gaat daarmee een stap verder dan de In-Feed Ads. Deze advertentiemogelijkheid heeft twee opties: Een afbeelding die 3 seconden zichtbaar is of een creatieve video van 3 tot 5 seconden. Je hebt de keuze om te adverteren in verschillende categorieën. Per dag kan maar één adverteerder deze categorie claimen, waardoor je deze dag exclusieve rechten hebt. Gebruikers kunnen vanuit de Brand Takeover direct doorklikken naar jouw landingspagina! Bekijk hier een voorbeeld!
3. TikTok Topview
Topview is een video format waarbij je in maximaal 60 seconden je merk presenteert. Gebruikers krijgen deze video te zien wanneer zij de app openen. De video speelt automatisch af en neemt het volledige scherm in beslag.
4. TikTok Branded Hashtag Challenge
De Branded Hashtag Challenge is een krachtige methode om de juiste doelgroep te bereiken. Dit doe je met authentieke content. Zet influencers in om de Hashtag Challenge viral te laten gaan, waardoor je een sterke merkbekendheid en betrokkenheid creëert. Het zangduo Suzan & Freek hebben hierdoor hun nummer ‘Blauwe Dag’ een enorme boost aan populariteit gegeven. Bekijk hier een voorbeeld van de Branded Hashtag Challenge.
5. TikTok Branded Effects
Deze advertentievorm is een leuke en creatieve manier om jouw merk onder de aandacht te brengen. Branded Effects richt zich op speciaal voor jouw merk ontwikkelde deelbare stickers, filters of speciale effecten. Deze mogelijkheden kunnen TikTok-gebruikers toevoegen aan hun eigen video’s.
Campagne op TikTok om je doelgroep te bereiken
TikTok groeit in rap tempo en heeft inmiddels al 4,5 miljoen gebruikers in Nederland. Wil je meer informatie over de mogelijkheden rondom het adverteren op TikTok of wil je binnenkort al starten met het bereiken van je doelgroep? Neem vrijblijvend contact op met onze TikTok specialist Evelien of bel 020-262 03 32.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!