Digital_trade_marketing

Genereer extra sales, traffic en budget met Digital Trade Marketing

Merken en retailers (e-tailers) werken al heel lang samen om producten te promoten en klanten te verleiden naar de winkel te komen. Tegenwoordig zijn er verschillende nieuwe tools beschikbaar waarop zij samen kunnen zorgen voor meer traffic naar de (online) winkel en meer verkopen. Door budgetten slim te combineren en gericht in te zetten ontstaat een klassieke win-win situatie. Ook voor de consument, die geholpen door relevante advertenties snel en simpel haar favoriete merken kan aankopen.

 

 

Wat is digital trade marketing?

Digital trade marketing omvat alle digitale marketingactiviteiten van leveranciers / merken en retailers / e-commerce spelers, die erop gericht zijn een optimale winkelbeleving voor de consument te creëren.

We kennen allemaal de advertenties in de Allerhande of Boodschappen, de sample acties in de supermarkt en de presentaties en POS-materiaal in de winkels. De wederzijdse afhankelijkheid maakt dat merken en retailers elkaar goed weten te vinden. Op het vlak van digital advertising blijft deze samenwerking echter vaak nog ver achter bij de mogelijkheden. Met onze kennis en ervaring op dit vlak willen we hen graag helpen deze mogelijkheden te ontdekken en te benutten.

Waarom is digital trade marketing belangrijk?

Trade marketing is ontworpen om merken hun retail partners te laten ondersteunen bij:

  • Promoten van specifieke producten
  • Stimuleren van een groeiende verkoop
  • Aandacht voor zowel merken als retailers

Hiernaast geven merken steeds meer uit om online shoppers te bereiken. Zo beheersen retailers veelal de aankoopmomenten van de consument. Samenwerking tussen merken en retailers verbetert en vereenvoudigt de klantreis naar de conversie. Tegelijkertijd wil je ook waarde creëeren, zodat je niet alleen afhankelijk bent van het instrument ‘prijs’ om een goede aanbieding te communiceren.

Je doelgroep effectief benaderen? 

Bereik potentiële klanten in elke fase van hun klantreis. Een succesvolle campagne start met het stellen van de juiste doelen. Elke fase van de klantreis heeft zijn eigen KPI’s. En zijn eigen communicatieboodschap en ‘call-to-action’.

Meer weten? Download onze See-Think-Do Customer Journey whitepaper.

Succes meten van digital trade marketing

Om te zien of deze tools daadwerkelijk effect hebben stellen we verschillende KPI’s op om het succes van een campagne te meten. De volgende KPI’s zijn voorbeelden voor het meten van de effectiviteit van diverse marketingkanalen:

See fase: Uniek bereik, vertoningen, videoweergaven, brand lift, CPM, Share of Voice

Think fase: Merkoverweging, website traffic, engagement, bereik binnen doelgroep

Do fase: Websitebezoekers, winkelbezoeken, marktaandeel, verkopen, omzetstijging

Digital Trade Marketing Tools

Er zijn verschillende tools die gebruikt kunnen worden bij het inzetten van digital trade marketing. Denk hierbij aan Snapchat filters, Digital Out of Home (DOOH) schermen, hyperlocal advertising, Facebook Collaborative ads en Google Co-funded shopping ads. We behandelen al deze tools uitgebreid in de speciale Digital Trade Marketing whitepaper die we hiervoor hebben geschreven!

Waarom nu starten met Digital trade marketing

De voordelen hebben we uitgelicht en uitgesplitst voor merken, retailers en e-commerce partijen.

Voordelen voor Merken

  • Creëer meer (branded) bereik
  • Bereik consumenten op zeer specifieke locaties
  • Target personen die eerder geneigd zijn je producten te kopen
  • Meer inzicht in de resultaten van je campagnes

Voordelen voor Retailers

  • Extra budget vanuit merken
  • Specifieke locaties promoten & winkelbezoeken maximaliseren
  • Bereik vergroten van samenwerking campagnes
  • Meer online verkopen genereren met merk partners
  • Impact van performance marketing campagnes van merken op de verkoop meten

Voordelen voor E-Commerce

  • Nauwere integratie met geselecteerde merken
  • Meer gericht verkeer op de website
  • Biedt de mogelijkheid voor merken om shopping- campagnes (deels) zelf te financieren

Toepassen van digital trade marketing

  1. Bouw een goede relatie op
  2. Definieer gezamenlijke doelen
  3. Maak verstandig gebruik van advertentiemogelijkheden samen met je bureau
  4. Blijf innoveren

 

Aanmelden voor gratis webinar m.m.v. Google?

Na het downloaden van de gratis whitepaper ontvang je een uitnodiging voor een gratis webinar omtrent Digital Trade Marketing. PauwR host dit webinar en o.a. Google zal hieraan een live bijdrage leveren. Download nu de whitepaper en je ontvangt tevens een uitnodiging voor dit inspirerende webinar!

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *