PauwR gewonnen Pitches

Zuiver, GUM, Royal Canin en Splitt kiezen voor PauwR

Het einde van een jaar is voor veel adverteerders een goed moment om op zoek te gaan naar een nieuwe partner op het gebied van (digital) marketing. Zo ook meubelmerk Zuiver B.V., het bedrijf achter de internationaal trendsettende interieur labels Zuiver, Dutchbone en Bold Monkey. En ook specialist in mondgezondheid GUM (van Sunstar), Royal Canin en de nieuwe betaalapp Splitt deden dat. De overeenkomst tussen deze organisaties? Ze kozen begin dit jaar allemaal na een bureau oriëntatie of pitch voor de kracht van PauwR. En daar zijn we supertrots op!

Voor elk van deze nieuwe klanten gaat een eigen team aan de slag, bestaande uit multidisciplinaire specialisten en strategen, strak gemanaged door een Account Executive en waar nodig ondersteund door specialisten op het gebied van o.a. data, content & creatie en conversieoptimalisatie.

Samenwerking belangrijk

Voor adverteerders is samenwerking tussen hun bureaus belangrijk. Het is eerder regel dan uitzondering dat er meerdere bureaus betrokken zijn bij de uitvoering van hun marketingcampagnes. In alle pitches kwam dit aspect naar voren. PauwR heeft samenwerking met o.a. creatieve bureaus hoog in het vaandel staan. Pieter Voogt: “Vaak is het zo dat de adverteerder en/of hun bureau ‘the story’ aanleveren en dat wij vervolgens verantwoordelijk zijn voor ‘the telling’. En dat kan uitstekend werken als je goed samenwerkt.” 

Wel merkt hij op dat er soms nog een (te) groot gat gaapt tussen wat een ‘traditioneel’ reclamebureau oplevert en wat echt geschikt is voor en impact maakt op digitale media. Daarvoor heeft PauwR vorig jaar het eigen ‘Creative Lab’ opgericht. “Met PauwR Creative Lab vertalen we verhalen naar digitaal. Hierdoor bespaart een adverteerder uiteindelijk kosten én verhogen we de impact. Creatie is ten slotte voor 50 tot 80 procent verantwoordelijk voor de impact van een uiting.”

Voorspellen van de klik

Wat uiteindelijk ook in elke nieuwe klantrelatie een belangrijke rol speelt is de klik tussen zowel de organisaties als de mensen die gaan samenwerken om de ambitieuze doelen te behalen. Vaak samengevat onder de noemer ‘klik’. “Die klik proberen we voordat we een pitch ingaan al te voorspellen”, aldus Voogt. “Aan de hand van een strenge checklist kijken we in hoeverre we niet elkaars tijd aan het verspillen zijn door een traject in te gaan. Hoe strenger we daarin zijn naar elkaar toe, hoe groter de kans op succes. Het is geen toeval dat we alle vier de pitches waar we eind 2019 voor uitgenodigd werden uiteindelijk hebben gewonnen”, glimlacht hij trots. 

TIP: Weten welke vragen je als adverteerder aan je bureau kunt vragen om de kans op een succesvol partnership te vergroten? Lees onze blog “Van pitch tot partner, 9 vragen die je móet stellen voor je in zee gaat met een digital marketing agency.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *