PauwR team

Tevredenheid? Een gemeengoed binnen PauwR

Jaarlijks neemt ons team in omvang toe. Waar we eerst nog uit ons pand groeiden, is er inmiddels een nieuwe vleugel bijgekomen. Deze groei staat tevens symbool voor de groei van onze eigen ‘PauwRangers’. Zij ontwikkelen zich in hard tempo binnen deze dynamische branche. Niet voor niks hebben we een Personal Development Coach in dienst die hen daarin begeleidt. 

Als organisatie is het daarnaast belangrijk om mee te ontwikkelen, een team dat continu groeit komt namelijk ook nieuwe uitdagingen tegen. PauwR is niet voor niks een Great Place To Work. Want elke dag weer met plezier en passie kunnen werken is een vereiste om je organisatie gezond te houden, vinden we bij PauwR. Dit werkgeluk en de tevredenheid van de medewerkers meten we onder andere door meerdere keren per jaar een MTO (medewerkerstevredenheidsonderzoek) uit te zetten. 

PauwR is namelijk in een aantal jaar tijd van 15 naar bijna 50 medewerkers gegroeid. In zo’n groeiende organisatie ontstaan andere vragen, meningen en uitdagingen. Gelukkig is ons HR-team daarin meegegroeid. Reden genoeg om een vernieuwde opvolging te geven aan het MTO. 

Medewerkers centraal in toekomstbestendige kwaliteitscyclus

Meten is stap één, de opvolging is echter minstens net zo belangrijk. Om het proces van de MTO-cyclus te verbeteren en toekomstbestendig te maken is er een nieuwe kwaliteitscyclus ontwikkeld. In dit nieuwe proces staan de medewerkers centraal. Voor hen is het MTO dé kans om inspraak te hebben in de manier waarop de organisatie wordt vormgegeven, omdat er gezien de grootte van de organisatie (nog) geen ondernemingsraad is.  

Het MTO begint natuurlijk bij een vragenlijst. Deze kunnen onze medewerkers geheel anoniem invullen. Hierin worden onderwerpen zoals arbeidsinhoud, arbeidsvoorwaarden, werkgeluk en leiderschap getoetst. We kunnen filteren in discrepanties tussen verschillende functiegroepen, mits de onderzoeksgroep daarmee groot genoeg blijft om de anonimiteit te kunnen blijven waarborgen. 

De resultaten worden door het HR-team transparant gedeeld tijdens de kwartaalmeeting, waar de gehele organisatie bij aanwezig is. Zelfs het management ziet op dat moment de resultaten pas voor het eerst. In deze presentatie delen we de top 3 van beste punten en de tip 3 van onderwerpen die het minst scoorden of de grootste dalers zijn ten opzichte van de vorige meting. 

Latente vragen uit de verborgenheid halen

De volgende stap in het vernieuwde proces is het achterhalen van de latente vragen en behoeften van de medewerkers. Middels extra sessies creëren wij een omgeving waarin onze medewerkers diepgang kunnen geven  aan deze top 3 en tip 3. Per chapter (afdeling) kan men in twee- of drietallen interventies bedenken om zo problemen te tackelen en verbeterslagen te kunnen maken. Deze interventies worden binnen het chapter aan elkaar voorgelegd waarna een uiteindelijke top 3 wordt geformuleerd. 

Implementatie en reflectie

Uit zulke interventies komt bijzonder waardevolle informatie. Onze HR-adviseur brengt op basis hiervan een advies uit aan het management. De uitkomsten hiervan worden gepresenteerd aan de organisatie zodat deze de komende maanden geïmplementeerd kunnen worden. 

Hoewel dit klinkt als de laatste stap van de kwaliteitscyclus, is reflecteren evengoed belangrijk. Logischerwijs zal implementatie enige tijd nodig hebben om zijn effect te bewijzen. Medio 2020 zal daarom het volgende medewerkerstevredenheidsonderzoek plaatsvinden, zo kunnen wij effectief meten of de interventies succesvol zijn geweest. Op deze manier geven wij samen PauwR aan onze organisatie. 

Vind jij het net als wij belangrijk om elke dag met plezier en passie te kunnen werken? En wil jij graag deel uitmaken van deze PauwRangers? Check onze vacatures!

No votes yet.
Please wait...
1 antwoord
  1. Albagora
    Albagora zegt:

    Leuk om wat meer te weten van het team van jullie online marketing bureau :)

    Rating: 1.0/5. From 1 vote.
    Please wait...
    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *