Hyperlokaal adverteren

Bereik jouw doelgroep op potentiële aankoopmomenten!

Stel je voor, je loopt rond lunchtijd door de stad. Je buik begint langzaam te knorren. Zodra je in de buurt komt van de bakker, krijg je een aantrekkelijke aanbieding voor een gratis jus d’orange bij een lekker broodje. Of neem de vrijdagmiddag. Het weekend staat voor de deur, de vrijmibo begint bijna en je kijkt na een lange werkweek uit naar een verfrissend biertje. Hoe verleidelijk is het dan om op je mobiel te zien dat je het net gelanceerde speciaal biertje bij het café bij jou om de hoek kan drinken. Met zulke relevante, hyperlokale advertenties bereik je jouw doelgroep tijdens een potentieel aankoopmoment.

Wat is hyperlokaal adverteren of hyperlocal advertising?

Met hyperlokaal adverteren komt jouw doelgroep enkel in aanraking met de advertentie wanneer zij zich op de door jou geselecteerde locatie bevindt. Koppel je daarnaast het beste tijdstip aan je advertentie, dan ben je op het juiste moment, op de juiste plaats in beeld. De combinatie van deze elementen zorgt voor een super relevant contactmoment met de consument, waarbij je inspireert en activeert. 

Hoe werkt hyperlokale targeting?

Met hyperlokaal toon je alleen advertenties als de doelgroep zich bevindt op een specifieke locatie. Deze locatie wordt bepaald op basis van onder andere Wi-Fi, GPS, IP-adres en besturingssysteem. Door geavanceerde technieken is het zelfs mogelijk om deze locatie te verfijnen tot 50 meter! Daarnaast kan je uitgebreide targeting toevoegen als leeftijd, geslacht en interesse om enkel een specifieke doelgroep te bereiken. Het bereik en aantal vertoningen van je advertenties zal dalen, maar de relevantie stijgt nog verder!

Aan de slag: 5 ideeën en 4 concrete cases!

Via diverse platformen is het mogelijk om hyperlokaal én op het juiste tijdstip jouw doelgroep te bereiken. Via Digital Out-of-Home advertising bereik je jouw doelgroep met een impactvolle uiting. Daarnaast is er een groot scala aan mogelijkheden binnen onder andere social & display advertising. Hieronder lichten we de meest interessante opties voor je uit.

Adverteer met video op digitale abri’s om reizigers te bereiken

Digital Out-of-Home is booming! Deze digitale variant van de abri maakt het mogelijk om te communiceren met video, waardoor jouw uiting meer impact maakt in vergelijking tot de poster abri. Shoppers geven aan dat ze na het zien van reclame in bushokjes of op treinstations meer geneigd zijn om informatie op te zoeken over het product, of het product zelfs kopen. Daarom kan het bereiken van de doelgroep met de digitale abri een waardevol contactmoment opleveren. 

Verhoog de relevantie van je advertentie door de juiste selectie van Digital Out-of-Home schermen in combinatie met een tijdstip. Bereik bijvoorbeeld ‘s ochtends reizigers met een aantrekkelijk aanbieding om koffie te halen bij Kiosk op het station. Of kom in beeld bij consumenten net voordat zij de supermarkt in stappen.

Social hyperlokaal adverteren

Bereik winkelbezoekers om ze de weg naar jouw producten te wijzen

Bereik jouw doelgroep als ze in de buurt zijn om het product te kopen, dus op het punt van aankoop! Via social media kanalen benader je heel gericht, rondom winkels, de doelgroep. Voor het 85-jarig bestaan van Libelle stimuleerden we op succesvolle wijze, met meer dan 1.000 verschillende hyperlokale advertenties, de verkoop van het jubileumnummer. Benieuwd hoe we dit succes bereikten? Lees deze gave Libelle case!

Naast social media platformen biedt het tonen van display banners op mobiele websites mooie kansen. In beide gevallen is het waardevol om een locatie te benoemen in de uiting of de mogelijkheid te bieden tot het klikken naar een routebeschrijving naar het verkooppunt. Zo wijs je de doelgroep direct de weg naar jouw winkels of jouw producten.

Hyperlokaal adverteren beurs

Activeer je beursdeelname via digital

Beurzen zijn een belangrijk moment om je zichtbaarheid te verhogen en extra impact te maken op de doelgroep. Op beurzen jouw doelgroep hyperlokaal bereiken kan via display banners of social platformen als Facebook, Instagram & Pinterest. Introduceer je een nieuwe biertje?  Dan is het interessant om de bezoekers van de Horecava te bereiken en na de beurs te herbenaderen met meer informatie of de mogelijkheid om een bierproefpakket aan te vragen. Voor Van Hoeckel activeerden we de doelgroep voor, tijdens en na de beurs! Van Hoeckel heeft met deze campagne zelfs de ‘Bezoekersmarketing Award’ gewonnen! 

Waze advertising zero speed take over hyperlokaal advertising

Verwijs autorijders direct naar jouw bedrijf

Je doelgroep bereiken als ze onderweg zijn? Sinds kort kan dit zelfs in het navigatiesysteem door te adverteren in ‘s wereld grootste online verkeerscommunity Waze. De app biedt gebruikers een combinatie van verschillende functies zoals navigatie, Spotify-integratie, herkenning van snelheidscontroles en het op tijd herkennen van gevaren en vertragingen op de weg. 

Heel gericht kan je jouw doelgroep bereiken in de app als zij voor 4 seconden of langer stilstaan. Staat de gebruiker stil bij een stoplicht? Dit de perfecte kans om bij jouw doelgroep op te vallen met een advertentie waarmee zij  naar jouw bedrijf kunnen navigeren. 

Hyperlokaal adverteren Snapchat filters

Eventbezoekers, ben ik in beeld?!

Op grote events is Snapchat het ideale middel om jouw doelgroep te bereiken. Het platform is populair om foto’s en video’s mee te maken en te pimpen met een filter als overlay. Dor het beschikbaar stellen van een filter op de locatie kan je op een ludieke en opvallende manier bezoekers kenbaar maken dat jouw product beschikbaar is op het event. Daarnaast is het een unieke manier om je merk te koppelen aan een event. Voor Kärcher activeerden we met groot succes, op een creatieve manier, het partnership met de Zwarte Cross.

Aan de slag!

Genoeg informatie om nu te starten met hyperlokaal adverteren! Dus ready, set, go voor een gave (hyper)lokale campagne! Nog een laatste beetje inspiratie nodig? Lees dan hoe wij Fuze Tea succesvol bij meer dan 13.000 verkooppunten op de menukaart hebben gezet middels hyperlokaal adverteren in Facebook! Met deze case wonnen we samen met Coca-Cola European Partners een DIA Award!

Direct aan de slag met hyperlokaal adverteren? Bel dan vandaag nog 020-262 0332 voor advies of neem contact op met onze hyperlokaal specialisten Roel, Silvie of Evelien via advies@pauwr.nl. Tot snel!

No votes yet.
Please wait...