Jouw advertenties efficiënter en slimmer optimaliseren? Ontdek Channable!

Adverteerders met een groot productaanbod verliezen veel tijd met handmatig campagnebeheer. Met Channable zetten we hun productaanbod in één keer om in advertenties op Google Ads en Microsoft Advertising (Bing Ads). Zo blijft er meer tijd over voor optimalisatie, met betere resultaten als gevolg. Ook iets voor jou? In dit blog vertellen we jou wat je wilt weten.

Hoe werken geautomatiseerde Search Ads?

Onze specialisten bouwen een template op dat we vullen door middel van dynamische velden. Daarna vertaalt de feedoptimalisatietool Channable al jouw producten in één keer naar tekstadvertenties. Vervolgens synchroniseert de tool jouw searchadvertenties steeds weer met de productfeed, waardoor de doelgroep altijd de actuele voorraad en prijs ziet.

Voordelen van geautomatiseerde Search Ads

Automatisch gegenereerde Search Ads voor je producten leveren vele voordelen op:

#1. Gemakkelijk gegevens communiceren die vaak veranderen 

Voorraden en prijzen zijn variabelen die vaak veranderen. Met duizenden producten in het assortiment verlies je veel kostbare tijd om dit steeds handmatig aan te passen. Door het toevoegen van dynamische velden in het advertentie template worden advertenties automatisch aangepast bij wijzigingen. Handig!

#2. Voorkom fouten in advertenties

Als adverteerder met een groot productaanbod loop je een aanzienlijk risico met handmatige productcampagnes. Ze zijn foutgevoelig en bij een wisselend productaanbod bestaat de kans dat je adverteert met producten die niet beschikbaar zijn. Channable houdt de beschikbaarheid, voorraden en prijzen van producten actueel. 

Zo optimaliseer je eenvoudig de data in advertenties en zoekwoorden op basis van regels. Pauzeer of activeer bijvoorbeeld advertenties op basis van voorraad, beschikbaarheid, merk of EAN code en activeer deze automatisch wanneer deze weer beschikbaar zijn.

#3. Steek energie in zaken die het verschil maken

Dankzij geautomatiseerde Search Ads kunnen wij ons nog meer bezighouden met strategie en optimalisatie. Daardoor kunnen we sterker bijsturen op basis van campagnegegevens en dat resulteert weer in betere verkoopresultaten.

#4. Profiteer van lagere kosten per conversie

Doordat je automatische advertenties genereert en deze bewerkt met regels, ben je altijd zichtbaar met het meest actuele assortiment. Hierdoor zet je het beschikbare marketingbudget efficiënter in. 

Channable Gold Partner

PauwR is Channable Gold Partner en haalt het maximale uit jouw campagnes. Zo besparen we jou kostbare tijd door het automatiseren van operationele werkzaamheden. Tijd die nu vrijkomt om je volledig te richten op strategie en het optimaliseren van campagnes. Daarnaast heb je zo de mogelijkheid om advertenties te verrijken met dynamische gegevens die jouw advertenties een sterk onderscheidend vermogen geven en de kans op die gewenste klik sterk vergroten. Dat wil jij toch ook?

In de praktijk: case ParkBee

Voor onze klant ParkBee zijn  we de concurrentie te slim af dankzij geautomatiseerde text ads op basis van beschikbaarheid in verschillende Points-of-Interest binnen steden. We behaalden 1.600 conversies in 2,5 maanden en de gemiddelde kosten per conversie daalde met 37,2% ten opzichte van het voorgaande jaar. Benieuwd hoe we dit aanvlogen? Check dan onze ParkBee case

Vraag het onze Channable specialist

Wil je meer weten over de mogelijkheden van Channable of jouw advertenties ook slimmer en kostenefficiënter automatiseren?? Neem dan vrijblijvend contact op met onze Channable specialist Tom via Tom@pauwr.nl of 013-2032527 en win de strijd van je concurrenten met een volledig geoptimaliseerde productfeed!

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *