Van strategie tot stop-motion, hoe Duvel Moortgat Nederland en PauwR samenwerken op digital

Duvel Moortgat Nederland (DMN) en PauwR gaan een partnership aan op het vlak van digital marketing. Met de nieuwe samenwerking wil het bierconcern de merkspecifieke doelgroepen van Duvel, Chouffe, Liefmans en Vedett nog nadrukkelijker meenemen in de verschillende merkverhalen.

De brouwerijgroep vindt in PauwR een digitale partner voor de toekomst. Het familiebedrijf is ambitieus, maar wil groei nooit ten koste laten gaan van passie en kwaliteit. “Een sterke propositie, die voortkomt uit hun eigen missie”, oordeelt Roel Derksen, Senior Account Strategist bij PauwR. Hij ziet gelijkenissen met de filosofie van PauwR. “Bij ons staat het plezier en de ontwikkeling van onze medewerkers centraal. Dat is een doorslaggevend argument bij iedere beslissing die we als bedrijf maken!”

Strategische sessie

Zoals altijd trapte PauwR de samenwerking af met een strategische sessie. Hierin bepaalden PauwR en DMN voor ieder merk een meerjarenstrategie. “Dat geeft ons een solide fundering waar we de komende jaren steeds weer op kunnen terugvallen”, legt Roel uit. Zo schieten de digital marketeers van PauwR nooit met losse flodders: “Alle campagnes passen in het grote geheel en sluiten naadloos aan bij de langetermijndoelen!”

Digitale kansen

“Ieder merk richt zich op een specifieke doelgroep”, licht Digital Marketeer Pim Verras toe. Volgens Pim liggen daar de mogelijkheden voor DMN: “We kunnen deze doelgroepen digitaal heel gericht benaderen en bedienen gedurende de gehele customer journey. We begeleiden de consument vanaf de eerste kennismaking tot aan het genieten van een heerlijke slok speciaalbier!”

Consumentengedrag en psychologie

“Een ander uniek kenmerk van onze aanpak is dat we onze campagnes altijd benaderen vanuit consumentengedrag en psychologie”, vult Roel aan. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het onbewuste brein 85% van de beslissingen neemt. De economisch psychologen van PauwR weten hoe zij hierop in kunnen spelen. “We passen hun kennis direct toe in campagne uitingen. Zo bereiken we altijd de beste resultaten!”

Wil jij ook weten wat jouw klanten beweegt? Wekelijks deelt onze economisch psychologe haar inzichten over consumentengedrag. Schrijf je hier in voor Renskes psychologische tips!

PauwR Creative Lab

Voorheen kwamen de meeste creatieve uitingen voor Duvel Moortgat uit België. Deze dienen vaak nog vertaald te worden naar de Nederlandse markt en de bijbehorende doelstellingen van DMN. Zo is alcoholvrij bier in ons land goed voor een veel groter marktaandeel dan bij onze zuiderburen. Het PauwR Creative Lab zal regelmatig de concepten voor de Nederlandse markt bedenken en uitwerken. Zo ontwikkelden zij al een stop-motionvideo voor de ludieke actie #VedettConstruct. Check hier de video:


Wil jij jouw Digitale Marketing net als Duvel Moortgat Nederland naar een hoger niveau tillen? Neem contact op met onze specialisten via advies@pauwr.nl of bel naar  020-262 0332.

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *