Adverteren op TikTok: hét muzikale platform voor jongeren

Make every second count on TikTok

De nieuwe app TikTok combineert video’s met muziek, VR-filters en hashtags. Het blijkt een gouden combinatie die de wereld verovert! De app is razend populair onder tieners en wordt omarmd door influencers met miljoenen volgers. Sinds kort is het mogelijk om te adverteren op TikTok. Ga dus muzikaal aan de slag en bereik jouw doelgroep!

Het succes van TikTok

De onder Nederlandse tieners zo geliefde video-app Musical.ly, waarmee zij playback- en dansvideo’s kunnen maken, is overgenomen. De applicatie, die vooral populair was in Europa en Amerika is samengevoegd met het vergelijkbare TikTok. Op het punt van fusie telde TikTok naar eigen zeggen 500 miljoen maandelijks actieve gebruikers, waarvan het merendeel uit Azië.

Sinds de overname in augustus 2018 gaan gebruikers van beide apps samen verder in één app -TikTok-, die naast de oorspronkelijke playback video’s nog veel meer mogelijkheden biedt voor haar gebruikers. Deze ontwikkelingen zorgen voor een steeds grotere groep gebruikers, waardoor ook de diversiteit van de gebruikers stijgt.

Bereik je doelgroep met TikTok influencers

Door de grote populariteit van applicatie onder tieners en jongvolwassenen tot 24 jaar krijgen merken een nieuwe mogelijkheid deze specifieke doelgroepen te bereiken. De influencers zijn al zeer goed vertegenwoordigd op het platform. Dit maakt de weg vrij voor influencer marketing met een groot bereik onder de jonge doelgroep.

Ook de Nederlandse influencers hebben de TikTok app inmiddels ruimschoots gevonden. Binnen een mum van tijd is het de online content creators gelukt een miljoenenpubliek aan zich te binden in verschillende interessegebieden. Dit creëert influencer marketing kansen voor bedrijven om samen te werken met bekende TikTokkers met een groot online bereik, om jouw merk onder de aandacht te brengen bij de relevante doelgroep.

Adverteren op TikTok

Sinds kort is het mogelijk om te adverteren op TikTok. Advertenties op TikTok zijn zichtbaar in de timeline als je door de video’s in de app scrolt. De advertenties zijn qua formaat verticaal, waardoor ze bijna het gehele scherm innemen. TikTok advertenties koop je in op basis van bereik. Op dit moment zijn de targetingopties nog beperkt tot locatie en leeftijd. Echter kan je middels influencer marketing toch heel gericht een specifieke doelgroep bereiken. Naast advertenties kan je als bedrijf de interactie met jouw doelgroep aangaan door hashtag-challenges op te zetten. Zo kocht Coca Cola de hashtag ‘#ShareaCoke’, waarmee de songteksten op colablikjes in de app al playbackend tot leven kwamen.

TikTok Lenzen en Filters

Inmiddels biedt TikTok bedrijven ook de mogelijkheid om lenzen en filters beschikbaar te stellen in de app, vergelijkbaar met de interactieve varianten op Snapchat. Deze advertentieformaten zijn zeer interessant, omdat ze veel impact maken op de doelgroep. Gedurende het gebruik van lenzen en filters heeft de doelgroep namelijk interactie met jouw merk! 

Wil jij als een van de eersten in Nederland adverteren op TikTok? Neem contact op met onze specialisten Roel & Evelien via advies@pauwr.nl of bel naar 020-262 0332. 

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *