E-Mail Marketing - Een PauwR Quick win!

PauwR Quick Win: Vergroot het succes van je e-mailmarketing

closeDeze post is 4 maanden en 25 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Met onze PauwR Quick Wins delen we kennis met partners en collega’s. Samen tillen we jouw digitale marketing naar een hoger niveau!

Baal jij er ook zo van dan dat minder dan de helft van de ontvangers jouw mailings opent? Wees niet getreurd. Er is namelijk een oplossing die het succes van jouw e-mailmarketing bijna verdubbelt! In bijna alle e-mailsoftware kun je een doelgroep maken van ontvangers die jouw eerdere mail niet openden. Door deze mensen een vervolgmail met een ander onderwerp te sturen, bereik je uiteindelijk een veel groter publiek. De openratio van die vervolgmail is vaak bijna even hoog als die van de eerste e-mail!

Hieronder leggen we je uit hoe je zo’n verzendlijst aanmaakt in één van de populairste e-mail programma’s, namelijk Mailchimp:

Stap 1: Kopieer de eerder verzonden campagne. Doe dit door op ‘replicate’ te klikken

 

 

Stap 2: Klik in de gekopieerde versie op ‘Edit Recipients’


Stap 3: Selecteer onder Segment or Tag ‘Group or new Segment’



Stap 4: Selecteer de mensen die je eerdere mailing niet hebben geopend. Check hierbij goed of je bovenin ‘all’ hebt geselecteerd!


 

Stap 5: Verstuur je nieuwsbrief opnieuw met een ander onderwerp!

 

E-mailmarketing belangrijkste online kanaal

E-mailmarketing is een erg krachtig marketinginstrument. Het staat niet voor niets al voor het vijfde jaar op rij op nummer één van de belangrijkste online kanalen! Met e-mailmarketing blijf je top-of-mind bij je ontvangers, deel je kennis over je product en verhoog je de betrokkenheid van de doelgroep. Al deze voordelen zorgen ervoor dat je jouw lezers extra overtuigt om te converteren!

Maak je nog geen gebruik van e-mailmarketing? Of wil jij jouw e-mailmarketing naar een hoger niveau tillen? De Content Marketeers van PauwR zijn gespecialiseerd in het opzetten en uitvoeren van professionele e-mailcampagnes! Neem contact op met onze specialisten via advies@pauwr.nl of bel naar 020-262 0332.

No votes yet.
Please wait...
3 antwoorden
  1. Margo
    Margo zegt:

    Interessant artikel! Ik zat te denken, maar is dit niet eenvoudiger te doen dmv een a/B test op de onderwerpregel toe te passen?

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden
  2. Margo
    Margo zegt:

    Interessant artikel! Maar komt dit niet op hetzelfde neer als je een a/B test loslaat op je onderwerpregel?

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden
    • Martijn Stals
      Martijn Stals zegt:

      Dank voor je reactie! Dit is niet helemaal hetzelfde, omdat de ontvangers de mail nu twee keer ontvangen én op een ander moment. Ook ontvangen de mensen die de eerste mail openden geen tweede mail. Een A/B test is ook altijd aan te raden, maar dan zorg je ervoor dat het tijdstip van verzenden hetzelfde is en deel je je ontvangers op in twee groepen.

      No votes yet.
      Please wait...
      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *