Zomaar een dag van een Creatief Strateeg bij PauwR

Het verhaal van onze klanten maximaal benutten in een digitale campagne is een uitdaging. Hoe zie je dat terug in de praktijk? Wandel in 3 minuten door mijn dag als Creatief Strateeg bij PauwR + gratis een inspirerend voorbeeld!

11.30u – Ik kom het kantoor binnenlopen na een afspraak. ‘Pieter! ik had een super toffe werksessie met onze klant, die zijn schoenenmerk online wil promoten. We hebben te maken met moordende concurrentie. Gelukkig hebben we bij elkaar gezeten om de juiste online boodschap te bepalen. In de Facebook campagne vragen we de doelgroep om vrienden te taggen die hard toe zijn aan nieuwe schoenen. Hiermee creëren we een viraal effect, bouwen we een doelgroep op van mensen die interesse hebben in nieuwe schoenen én komen we op een vriendelijke manier in beeld. Daarmee halen we het maximale uit het beschikbare Facebook budget. ‘.

13.35u – Collega Evelien is druk bezig met een branding campagne; ‘De video die ik heb ontvangen voor de Instagram campagne duurt maarliefst 4 minuten en de belangrijkste boodschap komt pas na 2 minuten terug. Niet ideaal. Mensen zitten vaak in de trein of in een lunchpauze wanneer ze op Instagram kijken dus een kortere video van 20 seconden wordt veel beter bekeken.’ Samen met Evelien bedenk ik een oplossing. ‘We hebben toch ook statische beelden ontvangen? Hiermee kunnen onze designers een korte stopmotion video maken voor Instagram en een Bumper ad voor Youtube. Deze duurt maar 6 seconden. Ideaal, de aandachtsspanne van een online gebruiker wordt steeds korter.’

14.30u – Collega Christa is druk aan het bellen. Alle campagnes voor haar klant staan klaar om morgen live te gaan, nu blijkt dat de Display banners afgekeurd worden op de technische eisen van Google. Dit kan vertraging opleveren van de livegang. ‘Het blijft lastig wanneer wij banners last minute ontvangen. Google trekt de eisen van banners flink aan sinds de nieuwe GDPR wetgeving’. Het liefst nemen we dan ook het creatieproces van banners uit handen, dat levert onze klanten een hoop rust op.

15.40u – Gelach van de bovenste verdieping. Ik ren naar boven om te kijken wat er aan de hand is. Silvie trekt rare bekken voor het beeldscherm van designer Mark, ze test het ontwerp van zijn Snapchatfilter. ‘Super fijn dat we werden uitgenodigd om mee te denken over de vormgeving van deze filter. Een creatieve sessie bracht ons tot een ijzersterk concept voor de filter. Nu zal iedereen op de Zwarte Cross hem gaan gebruiken!’

17.30u – Voldaan keer ik huiswaarts. De learning van mijn dag: om het maximale te halen uit creatie moeten wij en onze klanten in een vroeg stadium om tafel. Wanneer wij als digital marketeers creatief meedenken over de boodschap kunnen we veel meer impact maken bij de doelgroep!  Ter inspiratie nog een ad van Nike. Op een creatieve manier benutten zij de technische mogelijkheden van Instagram, nadat Tiger Woods met een overwinning op grootse wijze zijn comeback vierde na jarenlang door velen te zijn afgeschreven. Check hoe geniaal Nike gebruik maakt van de mogelijkheden én hun bekende slogan ‘Just Do It’ slim inzetten.

PS. Ik zoek nog collega’s, onder meer voor ons Creative Lab. Check onze vacatures!

View this post on Instagram

Never stop chasing your crazy dreams. #justdoit

A post shared by nike (@nike) on

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *