Werken op locatie - Oscar van Heeswijk - PauwR

Bij werken op locatie snijdt het mes aan twee kanten

closeDeze post is 2 maanden en 5 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog
Oscar van Heeswijk

Interview met Oscar van Heeswijk

Marketeers van PauwR werken regelmatig op de locatie van klanten. Digital marketeer Oscar van Heeswijk is een groot voorstander van deze methode. “Ik leer klanten intensief kennen, zodat ik uiteindelijk meer impact voor ze maak”, zegt Oscar.

“Als ik bij een klant werk, krijg ik 100% aandacht van de klant. Simpelweg door fysiek aanwezig te zijn, hoor en zie ik meer dan wanneer ik per telefoon of per e-mail communiceer. Ik leer beter de vraag achter de vraag te begrijpen. De aandacht die ik krijg, geef ik meteen terug. Dat werkt gewoon héél prettig.”

Impact maken

“Door op locatie te werken, ligt het accent in mijn rol als consultant nog meer op advies. In plaats van mezelf te richten op louter operationele taken, spar ik op strategisch en tactisch niveau. De dialoog levert mij kostbare input op, waardoor ik vervolgens beter kan anticiperen en adviseren. Bij een dergelijke werkwijze is een klant gebaat.”

Completere marketeer

“Klanten stellen mijn bezoek op prijs. Ze waarderen de moeite die ik neem om naar hen toe te komen. Daarnaast bevordert het mijn persoonlijke ontwikkeling. Een andere bedrijfscultuur maakt je een completere marketeer. Ik bezoek superhippe kantoren met jonge mensen en klassieke organisaties met een hiërarchische structuur. Van beide werelden steek ik veel op en deze ervaringen neem ik mee naar PauwR.”

Snel tot de kern

“Organisaties verzuipen in de e-mailcultuur die in het bedrijfsleven heersend is. Een antwoord op een e-mail laat soms op zich wachten. Ik ben 1 van de 100 wachtenden. maar dat is overigens heel begrijpelijk; mijn contactpersonen hebben vaak meer op hun bordje liggen dan alleen digital marketing. Een klantbezoek maakt de lijntjes korter. De extra tijd die mij dit oplevert, gebruik ik bijvoorbeeld om met de klant bij te praten. Ja, ook over koetjes en kalfjes. In een gesprek van vijf minuten dring ik al tot de kern door. Met op en neer e-mailen ben ik misschien een uur kwijt om de vinger erachter te krijgen wat de klant daadwerkelijk bedoelt.”

Geen drempel

“In gesprekken met klanten vertellen ze me bijvoorbeeld over een grootschalig digitaal project dat ze binnen afzienbare tijd lanceren. Via de telefoon of per e-mail komt dergelijke informatie nooit of pas later tot mij, ik merk dat de telefoon of e-mail een drempel opwerpt. In elke uitwedstrijd verricht ik meer werkzaamheden dan vooraf gepland. Met mijn kennis en expertise breng ik ze vervolgens op andere gedachten door mee te denken op strategisch niveau. Een andere invalshoek doet al wonderen. In het begin laat je jezelf wellicht wat minder gelden, maar als ik een paar keer ergens ben geweest gaat dat vanzelf.”

Bewuste keuze

“Werken op locatie is een bewuste keuze. Het is geen dagje uit of zo. Ik probeer een paar keer per maand bij een klant aan te schuiven. Voorwaarde is dat zij er voor openstaan, maar gelukkig is dat meestal het geval. Ik stuiter van de energie als ik naar huis rijd. Binnen PauwR constateer ik dat collega’s inzien dat het werken op locatie een positieve impuls geeft aan de klantrelatie. Telkens als ik terugkom en enthousiast vertel over welke impact ik allemaal voor een klant maak, raken zij geïnspireerd. Ik raad het dan iedereen aan om de auto of trein te pakken en een dagje bij een klant op locatie te werken!

Werken bij PauwR?

Wil jij in een klantenteam aan gevarieerde accounts werken? En dan net als Oscar geregeld bij verschillende opdrachtgevers op locatie werken? Als jij denkt een aanwinst te zijn voor PauwR, dan komen we graag in contact met jou! PauwR werkt voor toffe klanten in allerlei verschillende vakgebieden. Check hiervoor onze referenties!

Over de auteur:

Oscar van Heeswijk is (medior) digital marketeer in Team Optimization van PauwR. Daarin houdt hij zich bezig met de optimalisatie van websites, webshops en online strategie voor diverse bedrijven. Oscar werkte onder meer op locatie bij Netvlies Internetdiensten en deed een intensief traject van 4 maanden bij de Belastingdienst. Daarnaast bezoekt hij regelmatig klanten die werkzaam zijn in de advocatuur, IT en software en reisbranche.

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *