closeDeze post is 5 maanden en 25 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog
PauwR_Draait_Door

Klokslag 9.00 uur. Welkom bij…PauwR Draait Door! Tweemaandelijks houden wij intern een interactief equivalent van de populaire talkshow De Wereld Draait Door. Iets vroeger op de dag en met iets minder publiek maar met net zoveel vaart en enthousiasme. In snelle en flitsende items komt elke marketeer aan het woord om te vertellen over de laatste ontwikkelingen en kennisupdates in de wereld van digital marketing.

“Zeven jaar geleden bedacht Pieter Voogt (managing partner PauwR) het concept als laagdrempelig podium om in een informele sfeer kennis, aandachtspunten en ervaring te delen”, vertelt digitaal strateeg Rudolf van Rooij die elke editie het programma in elkaar zet. “Zoals nieuwe kansen in een specifieke branche. Maar we worden ook op de hoogte gebracht van nieuwe vacatures, marketingacties en andere zaken.”

Diversiteit bij PauwR Draait Door

Volgens Rudolf zorgt de afwisseling van de ‘talkshow’ ervoor dat iedereen er telkens weer naar uitkijkt. Hij vervolgt: “Een trainee vertelt over zijn eerste weken bij PauwR. Of een social specialist deelt de laatste ontwikkelingen in zijn vakgebied. De verscheidenheid aan onderwerpen is héél divers. Voor PauwR Draait Door trekken we gerust een hele ochtend of middag uit aangezien iedereen de kans krijgt om zijn of haar verhaal te doen.”

Campagne van de maand

Ondanks het toegankelijke karakter van de bijeenkomst heerst er ook een gezonde strijd. Neem de campagne van de maand: een digitale campagne die tot de verbeelding spreekt en waar iedereen inspiratie uit kan halen. De winnaar van de ‘campagne van de maand’ gaat namelijk met de winnende equipe uitgebreid lunchen of ontvangt een andere toffe prijs. “Een lid van het campagneteam verzorgt een strakke presentatie waarbij ze hopen dat ze de toehoorders dermate overtuigen om op deze campagne te stemmen. Uiteindelijk geven de inhoud en de kwaliteit natuurlijk wel de doorslag. Op het einde brengt iedereen dan zijn stem uit. En het motiveert iedereen alleen maar meer om de volgende editie als triomfator uit de bus te komen.” Maar het mes snijdt aan twee kanten, volgens Rudolf. “De campagne van de maand is er ook om successen te vieren en om elkaar te inspireren. En hoe kan dat beter dan door onze topcases voor klanten Coca-Cola, Voetbal Internationale, Expert en Hero te delen.”

Extra miles

Tijdens PauwR Draait Door is het dus van belang dat iedereen van elkaar leert, vertelt Rudolf. “We hoeven in bepaalde campagnes niet het wiel opnieuw uit te vinden. Bepaalde tricks uit campagnes voeren we regelmatig door in andere campagnes. De winst voor klanten is dat wij hen verrassen met nieuwe kennis. En niet zelden komt deze creativiteit voort uit presentaties tijdens PauwR Draait Door.“ Binnen PauwR noemen wij dit ‘extra miles’: een bijzondere handeling die je verricht waardoor je nog meer impact voor een klant. ”Voor elke marketeer is het een gelegenheid om voor even uit de dagelijkse werkzaamheden te stappen. Het is heel leuk om te zien waar iedereen mee bezig is en welke toffe campagnes we realiseerden. Door de focus op de dagelijkse gang van zaken mis je soms héél mooie onderdelen van campagnes waar je minder actief bij betrokken bent.”

Werken bij PauwR?

Wil jij in een klantenteam aan gevarieerde accounts werken en zo de campagne van de maand winnen? Als jij denkt een verrijking te zijn voor PauwR, dan komen we graag in contact met jou! Check hier onze vacatures.

Rating: 5.0/5. From 2 votes.
Please wait...