Google Meta Description

Google geeft jou meer ruimte om jezelf te profileren

closeDeze post is 6 maanden en 4 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Google heeft de lengte van de meta descriptions in de zoekresultaten verlengd van 160 naar 300 tekens. De update geeft jou de mogelijkheid om bezoekers nóg meer te overtuigen om toch echt jouw website te bezoeken.

Maar eerst nog even een korte opfriscursus. Want, wat is de meta description ook alweer? In de zoekresultaten vermeldt de techreus drie onderdelen: de titel, de URL én de meta description. Zeg maar het stukje tekst waarmee je ‘Googlers’ voor je wilt winnen en ze informatie geeft over bijvoorbeeld je productprijs of je bedrijfsfilosofie. Zie hieronder een voorbeeld van een meta description. De omschrijving vanaf “Wij helpen” tot en met “hun campagnes” heeft betrekking op de meta description.

Waarom zijn meta descriptions zo belangrijk voor jou?

Meta descriptions worden regelmatig niet ingevuld. Google vult het dan automatisch voor jou in door bijvoorbeeld de eerste regels van de desgewenste webpagina te gebruiken. Oké, voor de ranking op Google telt alleen de meta description niet direct mee. Maar als zoekers vaak klikken op jouw resultaat vanwege jouw subliem ingevulde meta description is dit voor Google een signaal dat jij relevant bent. En juist die relevantie zorgt ervoor dat je hoger wordt gerankt. Een aantrekkelijk en op maat geschreven meta description maakt een lezer nieuwsgierig en het biedt jou de mogelijkheid om antwoord te geven op de vraag van de bezoeker. Twee vliegen in één klap dus! Een ander voordeel is dat je in de langere beschrijving van 300 tekens ook makkelijker een call-to-action kunt verwerken of dat je belangrijke keywords vermeldt. Dus voor de belangrijke pagina’s (check dit maar eens in je website-statistieken) is het eigenlijk een must om de meta descriptions op de juiste manier in te vullen in je content management systeem.

Op weg naar de perfecte meta description

Kom je er niet uit of wil je graag door onze SEO-specialisten worden geadviseerd over hoe je op de beste manier een meta description kunt vullen? Of denk je: hoe zorg ik ervoor dat ik op de juiste manier inspring op de nieuwe ontwikkelingen? Neem gerust eens contact met ons op als je vragen hebt. Dan helpen wij jou op weg naar de perfecte meta description!

Rating: 5.0/5. From 1 vote.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *