Asbest kan het dak op met Kingspan Future Proof

Onze klant Kingspan heeft de prestigieuze Bouwkennis Marketing Jaarprijs 2017 gewonnen. Met het Kingspan Future Proof-concept geeft de specialist in duurzame bouwmaterialen een antwoord op het asbestprobleem in Nederland. De succesvolle Facebook campagne sloeg direct aan bij de doelgroep en resulteerde in veel online engagement en Word-of-Mouth.

  Awardwinning Facebook campagne

kingspan-bouwkennis-marketing-jaarprijs

Social Media advertising

De doelgroep van het Future Proof concept zijn de agrariërs van Nederland. Hoe bereik je een zeer specifieke doelgroep die minder online georiënteerd is? Wij mochten voor Kingspan een inspirerende en informatieve social media campagne verzorgen voor deze hechte gemeenschap met als doel een contactaanvraag te realiseren. Facebook bleek het meest effectieve online middel te zijn om de ‘boer’ om de doelgroep op de juiste manier warm te maken voor het totaalconcept. We begonnen kleinschalig in de regio Winterswijk door de eerste boer die gebruikmaakte van Future Proof in een visueel concept aan het woord te laten. Om het zo intiem en realistisch mogelijk te maken. Na direct succes breidden wij de campagne gestaag in heel Nederland uit met onder meer ads met verschillende boodschappen over uitdagingen bij asbestsanering en persoonlijke ervaringen van boeren. Oh ja, fun fact: agrariërs zijn om half zes ’s ochtends het meest actief, net voor het koeien melken dus!

Bereik doelgroep

Met alle online ‘kingspanningen’ bereikten we in totaal 250.000 agrariërs, dat is vijf keer een volle Johan Cruijff ArenA! Ook de duizenden likes, shares en tags droegen bij aan de ruim 500 aanvragen die Kingspan ontving voor Future Proof. PauwR is er trots op dat we via Facebook een lastig te bereiken branche zeer effectief bereikten. De Facebook-campagne is nu een van de grootste drijvers voor het realiseren van afspraken voor Future Proof. Het intensieve contact tussen PauwR en Kingspan resulteerde in veel kennisdeling, waardoor we de doelgroep leerden begrijpen en op de juiste wijze konden analyseren en segmenteren.

Kingspan Future Proof

Asbest is in Nederland nog steeds een doorn in het oog. Wist je dat jaarlijks 600 mensen overleden aan de gevolgen van asbest? En dat aantal neemt spijtig genoeg nog elk jaar toe. De overheid besloot in 2015 dat asbestdaken per 2024 verboden zijn. In totaal ligt in Nederland momenteel voor zo’n 100 miljoen m2 aan asbestdaken in Nederland, dat is de oppervlakte van 15.000 voetbalvelden! Driekwart hiervan zit op agrarische gebouwen. Boeren met asbestdaken verkeren vaak in onzekerheid over de toekomstbestendigheid van hun bedrijf. Met Future Proof helpt Kingspan de agrarische sector om asbestdaken veilig te verwijderen en ze te vervangen door daken met zonnepanelen. Future Proof biedt een totaalconcept door samen te werken met gecertificeerde partijen en de agrariër te ontzorgen op het gebied van onderhoud, vergunningsaanvragen, financiering en installatie van de zonnepanelen. Kingspan laat met Future Proof zien dat de vervanging van de asbestdaken veilig, snel, betaalbaar en zonder stress voor de dieren mogelijk is.

kingspan-future-proof-PauwR-facebook-campagne

Ook aan de slag met Social Media marketing? Of heb jij ook een zeer specifieke of lastig te bereiken doelgroep? Check dan snel de awardwinnende case!

 

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *