Offline kennisdelen populair bij online bureaus

closeDeze post is 2 maanden en 21 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Waar alle media op grote schaal en snelheid digitaliseren, zien we een opvallende trend bij juist die bureaus die deze digitale transformatie voor adverteerders vorm geven. Steeds meer ‘online bureaus’ zien meerwaarde in tastbare, offline kennisdeling. Zo bracht digital marketing agency PauwR afgelopen maand zelfs als eerste een eigen magazine uit.

Bij Netvlies uit Breda maakten ze al eerder gebruik van dit medium. Zij brengen elk jaar een jaaroverzicht uit op papier met daarin hun meest aansprekende werk en blogs. Ook Viduate uit IJsselstein is bezig met een eigen magazine. Reclamebureau N=5 is ook al jaren bekend om het zwarte boekje met aansprekende campagnes dat zij rond de feestdagen verspreiden via vakmedia en relaties.

Volgens Pieter Voogt, managing partner van PauwR, is de ontwikkeling niet zo onlogisch als hij lijkt. “Digitale bureaus hebben nu eenmaal geen tastbare ‘producten’ die je ergens achter kunt laten. En een brochure is ons weer net iets té vorige eeuw. Maar kennisdelen staat in onze branche centraal, dus is het logisch dat we dat op verschillende manieren doen, waaronder via offline.”

Aan het ‘Getting Your Market’ magazine van PauwR werkte onder andere de bekroonde auteur en ‘Googler’ Joris Merks-Benjaminsen mee. Naast medewerkers van PauwR is er ook ruimte voor artikelen van partners over o.a. Virtual Reality en mobile advertising. Ook de veel gelauwerde ‘Sweetie case’ van Terre des Hommes krijgt aandacht in de A3-formaat krant.

Of er een vervolg komt op de eerste editie weet Voogt nog niet: “Aan de ene kant willen we geen ‘one trick pony’ zijn. Maar we willen ons ook niet vastpinnen op zaken die we in de toekomst persé moeten doen. Misschien maken we de volgende keer wel een animatiefilm of documentaire. Of we sturen vertellers langs bij onze klanten en relaties, dat spaart weer dode bomen”, besluit hij met een knipoog.

Het Getting Your Marketing magazine kun je online lezen op www.pauwr.nl/magazine/ waar je ook de offline versie gratis kunt aanvragen.

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *