Scoor met de Hero, Hub, Hygiene contentstrategie

Scoor met de Hero, Hub, Hygiene contentstrategie

Wil je jouw contentstrategie effectief inzetten? Weet je niet waar je moet beginnen als het aankomt op contentontwikkeling? Met deze blog helpen we je graag op weg!

Dat we tegenwoordig online aanwezig en zichtbaar moeten zijn is inmiddels wel bekend. Maar hoe houd je de aandacht van jouw doelgroep het hele jaar door vast? Door jouw doelgroep te boeien, te binden en te verleiden door middel van pakkende content! Want je wilt natuurlijk top-of-mind zijn bij jouw doelgroep. Belangrijk hierbij is dat je niet in het wilde weg content gaat ontwikkelen, maar strategisch te werk gaat. Hoe pak je dat aan? Met een goede contentstrategie natuurlijk! Het Hero, Hub, Hygiene-model, ook wel 3H-model of HHH-model genoemd, is een contentstrategie waarmee je het hele jaar door zorgt voor waardevolle en aantrekkelijke content.

Wat is de Hero, Hub, Hygiene contentstrategie?

Het Hero, Hub, Hygiene-model is oorspronkelijk door Google ontwikkelt om het hele jaar door content voor YouTube strategisch in te plannen. Natuurlijk hoeft dit model zich niet alleen tot YouTube te beperken. Het is een uitstekende basis voor jouw contentstrategie en -creatie. Het Hero, Hub, Hygiene-model maakt onderscheid tussen drie verschillende typen content die samen zorgen voor een ijzersterke contentstrategie: Hero, Hub en Hygiene content.

 

Hero, Hub, Hygiene model

Bron: Google

Hero content

Hero content bestaat uit een klein aantal grootschalige campagnes per jaar gericht op een brede doelgroep. Het doel bij Hero content is dat de boodschap snel opgepikt wordt en vooral ook viral gaat. Door bijvoorbeeld drie van deze grootschalige campagnes per jaar te voeren creëer je brede awareness en ga je jouw doelgroep verleiden.

Hub content

Hub content is regelmatig geplande content die inspeelt op de passies en interesses van jouw doelgroep. Dit is content die zorgt voor reacties en social sharing. Het doel van deze content is het verbinden van je doelgroep aan jouw bedrijf.

Hygiene content

Hero en Hub content wordt aan de doelgroep aangeboden, maar bij Hygiene content draait het om content waar de doelgroep zelf naar op zoek is. Deze always-on content is geoptimaliseerd om het meest overtuigende antwoord te geven op de behoeften en vragen van de bezoeker. FAQs, blogberichten, adviezen of online testen zijn allemaal voorbeelden van Hygiene content. Het doel van deze content is het boeien van je doelgroep.

Tip: Wil je weten op welke vragen jouw doelgroep antwoord op wil? Laat ons dan een zoekwoordenonderzoek uitvoeren.

Hoe pas je de Hero, Hub, Hygiene contentstrategie toe?

Door middel van de Hero, Hub, Hygiene contentstrategie kun je de content voor het hele jaar strategisch inplannen in jouw contentkalender. Deze content is toegespitst op de doelstellingen van jouw bedrijf. Vervolgens ga je aan de slag met het daadwerkelijk creëren van content. Hierbij is het belangrijk dat je jouw doelgroep goed voor ogen hebt en houdt. Maak hierbij gebruik van het strategisch raamwerk van Google: See-Think-Do. Hiermee stem je je content af op de juiste fase van de customer journey.

Contentstrategie

Stop met het verspillen van je mediabudget!

Haal het maximale uit je mediabudget door strategisch met jouw contentmarketing aan de slag te gaan. Kun je wel wat hulp gebruiken bij het ontwikkelen van een scorende contentstrategie? Weet je niet waar je moet beginnen voor het ontwikkelen van content? Neem dan contact op met ons Content Team! Een van onze personal marketeers gaat samen met jou aan de slag om jouw doelgroep te boeien, binden en verleiden. Bereik onze specialisten via advies@pauwr.nl of 020 262 03 32.

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *