4 nieuwe features voor nog effectievere LinkedIn advertising

closeDeze post is 6 maanden en 29 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog
Voor online adverteerders is LinkedIn bij uitstek het platform om de zakelijke doelgroep te bereiken. Omdat de online adverteerder altijd op zoek is naar een nog relevantere besteding van zijn marketingeuro, kwam LinkedIn hen vorige week met een viertal zeer interessante nieuwe features tegemoet. Ik geef je graag een kort overzicht van de nieuwe mogelijkheden;

1. Retargeting van websitebezoekers

Eindelijk! Na lang wachten maakt LinkedIn het mogelijk om bezoekers van jouw website (opnieuw) te benaderen. Hiermee kan de doelgroep die interesse heeft getoond in jouw merk benaderd worden met een relevante, nieuwe boodschap. Dit maakt LinkedIn een waardevol kanaal voor de doelgroep die al verder is in de customer journey.
LinkedIn Features

2. Leads genereren

Wil jij inschrijvingen voor een webinar of een event wat je gaat organiseren? In navolging van Facebook is het nu ook via LinkedIn mogelijk om binnen het platform kwalitatieve leads te genereren. Via Lead Gen forms binnen LinkedIn schrijven gebruikers zich eenvoudig in voor bijvoorbeeld webinars, events, whitepapers of productdemo’s. Dit heeft twee grote voordelen. Ten eerste; kwaliteit. Het Lead Gen formulier verzamelt niet alleen e-mailadressen maar biedt van elke lead up-to-date zeer interessante informatie uit het LinkedIn profiel, zoals bedrijfsnaam, locatie, ervaring en functietitel. Ten tweede bieden Lead Gen forms een verhoogde kans op conversie. Niet meer wachten op het laden van landingspagina’s of het moeten invullen van lange formulieren. Bij interesse in een webinar landt de gebruiker op een formulier binnen LinkedIn dat reeds ingevuld is met zijn of haar LinkedIn profielgegevens. Zo wordt aanmelden eenvoudig.

Afbeeldingsresultaat voor linkedin lead gen forms

3. Bereik jouw e-mailadressenbestand

LinkedIn maakt het mogelijk om een e-maildatabase te uploaden en hiermee een custom audience te creëren voor advertising campagnes. Hoe werkt dat? Bij het uploaden matcht LinkedIn jouw e-mailadressen aan adressen van gebruikers. Hiermee wordt het dus mogelijk jouw klantenbestand of nieuwsbriefabonnees die óók op LinkedIn zitten, te benaderen. Op deze manier wordt LinkedIn een nieuw relevant online touchpoint in de customer journey van jouw merk. Ook is het mogelijk een Look-a-like audience te genereren vanuit een lijst met e-mailadressen. Met een Look-a-like audience zoekt LinkedIn een nieuw publiek met dezelfde kenmerken (zoals sector en/of functie) als de mensen in jouw huidige doelgroep. Hiermee kom je eenvoudig in beeld bij een nieuw maar relevant publiek.
LinkedIn Features

4. Bereik relevante organisaties

Wil je graag specifieke organisaties bereiken via LinkedIn? Het is nu mogelijk om een lijst van organisaties toe te voegen aan jouw LinkedIn advertising campagnes. Wil je daarbij alleen HR-managers, of juist CEO’s bereiken binnen de betreffende organisaties? Geen probleem. Het is mogelijk de campagne nog specifieker te maken door enkel bij de door jouw geselecteerde functiegroepen in beeld te komen.

Heb jij de behoefte om jouw marketingstrategie richting de zakelijke doelgroep te verbeteren met deze mogelijkheden? Neem dan contact met ons op en haal het optimale uit je mediabudget! Bereik onze LinkedIn specialist Roel Derksen via roel@pauwr.nl of 020 262 03 32!
No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *