online radio adverteren

Unicasting, één-op-één bereik voor je radioreclame

Vanaf vandaag is het mogelijk om via een (digitale) radiocampagne één-op-één bereik te creëren! De nieuwe term voor deze supergerichte radiocampagnes is ‘Unicasting’. Het doel is om de impact van audio te combineren met de diverse mogelijkheden die digitaal adverteren te bieden heeft.

Door middel van unicasting worden de targeting mogelijkheden van online radio fors uitgebreid. Zo kan je nu bijvoorbeeld op basis van regio, tijdvak en device inkopen. Dit was voorheen nog niet mogelijk. Deze targeting mogelijkheden zorgen ervoor dat de doelgroep nog beter te bereiken is en de waste verder wordt geminimaliseerd. Zo kunnen we er voortaan bijvoorbeeld voor kiezen enkel mensen uit de randstad te benaderen. Of juist enkel te kiezen voor het adverteren op mobiele apparaten wanneer we adverteren voor een mobiele app.

Uit onderzoek van MeMo blijkt dat digitale audio 33 procent bereik toevoegt aan FM radio. Een aantal adverteerders realiseerde hoge prestaties waarbij 65 procent van het online bereik additioneel was. Met name de campagnes gericht op jongeren en hoger opgeleiden doen het online erg goed. Daarnaast zorgt de combinatie van FM en digitale radio gemiddeld voor een stijging van meer dan 60 procent in websitebezoeken.

Het onderzoek van MeMo laat ook zien dat de aankoopintentie stijgt met gemiddeld 116% wanneer luisteraars worden bereikt via zowel digitale als FM audio.

Deze nieuwe vorm van digitale radioreclame wordt mogelijk gemaakt door OMX. OMX is het digitale onderdeel van spotorganisatie OMS (Online Media Sales) en vertegenwoordigt 35 digitale audioplatformen van 538, Radio Veronica, 100% NL, Sublime FM, SLAM!, Sky Radio en Radio 10.

Na het doorvoeren van unicasting zal nu de focus liggen op het programmatic kunnen inkopen van je online radio campagnes.

Meer weten over adverteren op online radio? Bekijk onze case van Nationale Opera & Ballet of neem contact op met een van onze specialisten via advies@pauwr.nl.

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *