Appical onboarding klanten PauwR

Onboarding: een vliegende start voor nieuwe klanten

closeDeze post is 7 maanden en 14 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

‘Onboarding’ is het proces dat zich erop richt nieuwe medewerkers een persoonlijk warm welkom te heten en wegwijs te maken in de geschiedenis en cultuur van een bedrijf. Grote bedrijven als Heineken, Delta Lloyd en CoolBlue gebruiken hiervoor naar volle tevredenheid het platform Appical. Net als PauwR dat al ruim een jaar doet voor haar nieuwe talenten. Echter besloten wij nog een stapje verder te gaan. Sinds kort heeft PauwR haar digitale onboarding platform Appical op maat gemaakt voor nieuwe klanten. Het ‘onboarden van nieuwe relaties’ is voor ons een logische stap in het nog verder verbeteren van onze dienstverlening.

Via Appical maken klanten op een leuke interactieve manier kennis met PauwR. En andersom ook, wij leren onze klanten vanaf het begin meteen goed kennen. Daarnaast biedt een onboarding programma tegelijkertijd de mogelijkheid om klanten meer te leren over digital marketing. Een win-win situatie dus.

 

Wat is onboarding?
Onboarding betekent letterlijk het introductieproces. De term heeft de laatste jaren flink aan populariteit gewonnen op het gebied van HR. Nieuwe medewerkers worden al ingewerkt vóórdat de eerste werkdag begint via een digitaal platform. Hoewel dit vaak alleen bij grote bedrijven gebeurt zoals Delta Lloyd, Vice en GoPro, was PauwR in 2016 het eerste SMB bedrijf dat hiermee van start ging.

Door het onboardingproces ga je direct de dialoog aan met de klant in een digitale omgeving die aanvoelt als een game. We stellen onszelf op een andere manier voor, maar tegelijkertijd stellen we ook direct vragen aan de klant. Antwoorden op vragen zoals ‘hoe ziet jouw ideale samenwerking eruit?’ zijn zeer waardevol. En doordat het gehele proces zich afspeelt binnen een interactieve en speelse omgeving verandert een simpele kennismaking in een aantrekkelijk kennismakingstraject.


Onboarding geeft ons ook de mogelijkheid om de klant op te leiden. In onze branche is dit erg belangrijk. De ontwikkelingen rondom digital marketing gaan namelijk razendsnel waardoor klanten ze vaak amper kunnen bijbenen. Door Appical als leeromgeving in te zetten en bijvoorbeeld een woordenboek toe te voegen met digital marketingjargon, maak je het een stuk toegankelijker.

Een goed begin is het halve werk, zegt men altijd. Iets wat onboarding wel weer bewezen heeft. Een onboarding platform als Appical biedt ons de kans om binnen no-time een goede relatie op te starten met de klant en daarnaast geeft het de klant de mogelijkheid om ons en onze manier van werken snel te leren kennen. Genoeg redenen om te blijven onboarden dus!

Rating: 4.2. From 5 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *