youtube adverteren

RIP 30-seconden spot die je niet kunt overslaan!

closeDeze post is 9 maanden en 8 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Vanaf 2018 worden er geen 30 seconden durende non-skippable ads meer vertoond op YouTube. Deze advertenties leverde voor veel consumenten irritaties op en zij zullen dan ook erg verheugd zijn met dit nieuws!

Tot 30 november kun je deze advertenties nog wel reserveren en worden ze tot 31 december 2017 uitgeserveerd. Daarna is over met de non-skippable ads in YouTube. Bij PauwR adviseren we advertising zoveel mogelijk Permission Based in te zetten, om irritaties en de installatie van adblockers te voorkomen, voor ons is deze wijziging dus enkel een bevestiging van onze eigen bevindingen.

YouTube zag dit gedrag ook terug bij hun gebruikers. Zij geven aan deze update door te voeren doordat ze zien dat het verplicht uitkijken van 30 seconden advertenties ertoe leiden dat gebruikers in totaal dan minder tijd spenderen aan het bekijken van video’s of advertenties in het geheel blokkeren. YouTube wil hiermee de advertentiebeleving verbeteren voor adverteerders en gebruikers.

Wil jij ook adverteren op YouTube, dan kan dit onder andere via de volgende advertentie uitingen:

  • Skippable 30-seconden advertenties inzetten (die in 2018 ook via reservering in te kopen zijn)
  • Non-skip formaat van 15-seconden in te zetten op YouTube
  • Bumper advertenties: videoadvertenties van zes seconden

Meer weten over de kracht van online video en YouTube? Neem contact op met Lies Jansen, Head of Branding, via 013-5821592 of via het contactformulier!

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *