Dutch Search Awards nominaties PauwR

Twee nominaties voor de Dutch Search Awards 2016

closeDeze post is 1 jaar, 9 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Maar liefst twee nominaties heeft PauwR in de wacht weten te slepen bij de meest prestigieuze awards die Nederland momenteel kent op ons vakgebied, de Dutch Search Awards. Allereerst een prachtige nominatie voor onze topcase van de Verzekeruzelf motorverzekering, een prachtige blauwdruk van het door ons gebruikte See-Think-Do-model. Daarnaast hebben we de felbegeerde nominatie op zak voor ‘Beste Agency (middelgroot) van Nederland’. Graag delen we een deel van onze pitch voor deze award. Oordeel zelf!


PauwR loopt al jarenlang voorop in de digital marketing branche. Hieronder een aantal ‘wapenfeiten’ waarmee PauwR ‘wegbereider’ was en is op het gebied van positionering van ‘search marketing bureaus’, uitbreiding van het dienstenaanbod, kennisdeling en samenwerking met andere bureaus in de marketing- en mediabranche, zoals reclame- en mediabureaus.

Sinds 2005 deelt PauwR haar kennis van online marketing met o.a. webdevelopers, reclame- en communicatiebureaus en (social)mediabureaus op eigen events, seminars, congressen, op blogs en via haar eigen (social) media. Dit heeft geresulteerd in een enorm partnernetwerk van tientallen bureaus die de diensten van PauwR actief aanbevelen bij hun klanten. Via regelmatige ‘kennisupdates’ en inhouse trainingen houdt PauwR haar partners op de hoogte van de ontwikkelingen en zorgen zij ervoor dat je als partner van PauwR goed voor de dag kunt komen bij je klanten.

Als eerste ‘online bureau’ verkreeg PauwR in 2011 een ROTA Erkenning, iets dat tot dan alleen was voorbehouden aan ‘traditionele’ reclame- en mediabureaus. Vanaf toen positioneerde PauwR zich ook meer als mediabureau, iets wat pas jaren later door andere ‘searchmarketing agencies’ werd gekopieerd.

Daarmee zette PauwR zich nadrukkelijk af tegen de meerderheid van de ‘performance driven’ bureaus, die zich vooral bezig hielden (en houden) met conversiegerichte campagnes. De term ‘zoekmachinemarketingbureau’ werd al snel ingeruild voor ‘internetmarketing’ en later ‘online marketing- en mediabureau’. Tegenwoordig is het ‘Digital Marketing & Media Agency’.

In 2010 / 2011 bevond PauwR zich wederom in de voorhoede toen Facebook in Nederland snel aan het groeien was. Met campagnes voor o.a. Rabobank, Garuda Indonesia, Autotaalglas, Opel en Continental zette PauwR facebook advertising mee op de kaart. Het in 2012 door PauwR uitgevoerde ‘Social Media Advertising Onderzoek’ onder de top 500 adverteerders van Nederland was jarenlang een vaste waarde in de kolommen van o.a. Adformatie en Emerce.

In 2012 zetten we voor een campagne voor het Ministerie van SZW voor het eerst ‘influencers’ in, o.a. Giovanni van Bronckhorst en Yes-R. Pas een paar jaar later werd ‘influencermarketing’ als kanaal serieus genomen door veel andere partijen onder invloed van de populariteit van vloggers als Enzo Knol. De campagne werd bekroond met de jury- én de publieksprijs van De Bonk!

De titel Senior Marketing Professional is door NIMA in het leven geroepen om kennisdeling en -ontwikkeling onder marketeers te stimuleren. In 2013 behoorde Pieter Voogt, oprichter van PauwR, tot de eerste SMP-ers in Nederland. In 2016 traden ook medewerkers van het eerste uur Lies Jansen en Dennis van de Ven toe tot dit exclusieve gezelschap en delen zij hun kennis van online marketing actief met andere SMP-ers.

Sinds 2015 heeft PauwR als eerste digital marketing agency in Nederland een eigen economisch psychologe in dienst. Een logische stap aangezien alles wat wij doen te maken heeft met overtuigen en beïnvloeden. De ‘psychologische tip van Denise’, elke woensdag om 12.00 uur, is inmiddels al bijna een begrip aan het worden bij online marketeers in Nederland (zie PauwR.nl/tips).  

In 2016 trad PauwR als eerste digital marketingbureau toe tot het exclusieve gezelschap van grootste online bureaus in Nederland, de DDA (Dutch Digital Agencies) om ook hier kennis op te doen en te delen met grootste (veelal ‘fullservice’) internetbureaus van Nederland.

Deze vooruitstrevendheid zorgt voor prijswinnende campagnes, een hoge mate van klanttevredenheid, een ontzettend groot én actief partnernetwerk dat onze diensten actief aanbeveelt en daarmee écht onderscheidend vermogen als digitaal marketingbureau.

Tip: Download nu gratis de actuele (2016) Whitepaper: See. Think. Do. Hét model voor krachtige online advertising.

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *