quiet500

Quiet pakt armoede aan met nieuwe glossy en Google Grants campagnes

closeDeze post is 1 jaar, 1 maand en geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Rijkdom erotiseert en wordt gevierd. Armoede wordt in stilte beleden. Vandaar de Quiet 500, een glossy magazine waarmee de redactie van Quiet op ‘schurende’ wijze de 500 rijkste Nederlanders uitdaagt om mee te werken aan armoedebestrijding. Op de achterkant staat het armoedegedicht dat Dichter des Vaderlands Anne Vegter voor het blad schreef. Daarnaast bijdragen van onder andere Herman Koch, Connie Palmen, Özcan Akyol, Kenny B en Guus Meeuwis. In het honderdvijftig pagina’s tellende magazine is een uitneembare kinderspecial opgenomen, Quiet Kids.

De nieuwe Quiet 500 werd tijdens wereldarmoededag gelanceerd in theater De NWE Vorst in Tilburg, met optredens van onder andere Herman Koch, Dichter des Vaderlands Anne Vegter, dansgezelschap Trash en betonfraktion. PauwR was, samen met andere trotse Quiet-partners aanwezig bij de lancering.

Quiet Community

Quiet 500 LanceringDe Quiet 500, een initiatief van schrijver A.H.J. Dautzenberg, wordt via Betapress verspreid in een oplage van veertigduizend exemplaren en zal vanaf 18 oktober landelijk te koop zijn bij meer dan drieduizend verkooppunten en via www.quiet500.nl . De prijs is € 10,-. De opbrengst gaat volledig naar innovatieve armoedeprojecten.

De eerste editie van de Quiet 500 verscheen in 2013. Het blad inspireerde twee Quote-miljonairs tot het oprichten van de Quiet Community, een marktplaats zonder geld waar halen, brengen en delen centraal staan. Begin dit jaar startte een pilot in Tilburg. Het succesvolle concept won dit voorjaar een Dutch Interactive Award en onlangs de Social Innovation Award 2016.

Krachtige Google Grants campagne

PauwR zet zich belangeloos in voor Stichting Quiet door middel van het beheer van een krachtige SEA campagne en advies op het gebied van online vraagstukken. Zo werd onder andere een Google Grants account gerealiseerd waarmee Google maandelijks een AdWords mediabudget beschikbaar stelt aan Stichting Quiet. Dat mediabudget wordt ingezet om in Google AdWords maximale zichtbaarheid te genereren om aandacht te vragen voor armoedebestrijding.

Steun Stichting Quiet!

Bestel het nieuwste Quiet 500 Magazine voor slechts € 10,-. De opbrengst gaat volledig naar innovatieve armoedeprojecten.

PauwR heeft veel ervaring met digital marketing voor goede doelen en NGO’s. Benieuwd wat PauwR kan betekenen voor jouw organisatie? Neem dan vrijblijvend contact op metéén van onze specialisten en bel 020-262 0332 of mail naar advies@pauwr.nl.

Dit bericht verscheen onlangs (in volledige vorm) ook op Marketingtribune.

 

Rating: 5.0. From 1 vote.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *