Gratis Psychologie Tips

closeDeze post is 1 jaar, 3 maanden en 24 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Wat is het IKEA-effect in de psychologie? En waarom vind je de collega die tegenover je zit waarschijnlijk leuker dan degene achter je? Elke woensdag om 12.00 uur kunnen leergierige marketeers een leuke en interessante tip ontvangen op het snijvlak van psychologie en online marketing. Denise de Reus, economisch psychologe in dienst van PauwR Online Marketing, tekent voor de wekelijkse tip. Aanmelden kan via https://www.pauwr.nl/tips/

“Waarom hebben jullie een psychologe in dienst?”. Dat is de eerste vraag die klanten, partners en prospects stellen als Pieter Voogt, managing partner, ze vertelt over de rol van Denise binnen PauwR. “Maar alles wat wij doen heeft te maken met beïnvloeden en overtuigen en dus was het voor mij een logische keuze”.

Denise de Reus is cum laude afgestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. Zij kwam via een stage met PauwR in contact en is meteen ‘blijven hangen’. “Voor een economisch psychologe is de online marketing een erg interessant vakgebied. Een hypothese kunnen we direct in de praktijk brengen en testen. Maar ik denk ook mee in welke boodschap in welke fase van de customer journey de meeste impact kan hebben.”

PauwR werkt met het bij Google ontwikkelde See-Think-Do-model en gebruikt input vanuit de psychologie om campagnes te optimaliseren. “We worden steeds vaker gevraagd al in een vroeg stadium van de campagne mee te denken over de creatives en daarbij haakt Denise dan direct aan. Maar klanten en bureaus hebben ook al losse psychologische rapporten laten opstellen. En een startup heeft zelfs haar businessmodel aangepast naar aanleiding van een inzicht uit zo’n rapport”, vertelt Pieter Voogt.

De oprichter van PauwR is overigens niet bang dat zijn idee navolging krijgt bij zijn concurrenten. “Integendeel, ik moedig het juist aan. Het is voor ons een enorme USP en het past bij onze klanten, stuk voor stuk grotere adverteerders. Zij zijn het beu om mediabudget lukraak in te zetten en te verspillen. Dus het zou logisch zijn als andere bureaus dit idee omarmen, wat ook al is gebeurd. Maar wij delen die kennis nu ook met onze klanten en partners. En natuurlijk met iedereen die zich abonneert op de PauwR Psychologie Tips.”

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *