SEO drop ranking nieuwe content

Onmisbaar voor elke contentmarketeer, de SEO Content Checklist

closeDeze post is 1 jaar, 8 maanden en 17 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Dagelijkse drukte en de snelheid van het aanmaken van nieuwe content kan een negatief effect hebben op je positie in de zoekmachines. Wekelijks beoordelen wij tientallen websites. Hiervoor schrijven we SEO rapporten, quickscans maar ook SEO-trajecten. Regelmatig zien wij pagina’s met een matige SEO-ranking. Daarom hebben wij een handige, gratis checklist gemaakt voor het live zetten van nieuwe content. 

Download de SEO Content Checklist:

Download nu gratis de PauwR SEO Checklist 2016 voor het maken van nieuwe content(pagina’s).

De waan van de dag

“Bram, jij kan ook iets met de website toch? Milan is op vakantie en er gaat vanmiddag een actie live, kan jij even een pagina aanmaken op de site?” Zo gezegd, zo gedaan. Bram heeft een mooie pagina gemaakt, echter blijkt na de vakantie van Jan dat de pagina niet goed scoort in de zoekmachines. Bram was een aantal essentiële onderdelen vergeten die belangrijk zijn voor de organische ranking. Het klinkt als een flauw verhaal, maar wel dagelijkse realiteit in veel bedrijven.

Ondanks goede planningen komen er toch altijd onverwachts zaken om te hoek kijken die snel online moeten of worden pagina’s vlak voor de deadline opgeleverd. Door de snelheid waarmee dit wordt uitgevoerd sluipen er gemakkelijk fouten in. Het doel is behaald: de pagina is live en de functionaliteiten werken. SEO krijgt vaak een (te) lage prioriteit als het gaat om het live-zetten van pagina’s.

Het is een gemiste kans, wanneer pagina’s na livegang diverse belangrijke SEO-elementen missen. Mogelijk wordt die pagina na livegang niet meer herzien om te kijken of de pagina de belangrijkste SEO-elementen bevat. Hierdoor krijgt nieuwe kwalitatieve content, een goed product en een conversiegericht design niet de gewenste resultaten die je zou verwachten.

Veel gemaakte fouten in SEO

Je zou verwachten dat anno 2016 er geen fouten meer gemaakt worden in de belangrijkste elementen, maar dit zijn de meest gemaakte fouten:

  • Slechte paginatitel
  • Geen meta description
  • Geen h1 (h2, h3..)
  • Te zware afbeeldingen
  • Afbeeldingen zonder ‘alt’-tag
  • Matige kwaliteit van de content
  • Zoekwoorden komen niet terug in de content

Om je te helpen deze veel gemaakte fouten te voorkomen, heeft ons SEO team een handige checklist opgesteld. We adviseren deze checklist te gebruiken bij het aanmaken van iedere nieuwe contentpagina.

Download nu gratis de PauwR SEO Checklist 2016 voor het maken van nieuwe content(pagina’s).

Rating: 4.7. From 3 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *