Facebook biedt retailers kansen met shopping advertenties
Op Facebook komen mensen niet alleen contact te hebben met vrienden en familie, maar ook met producten en merken. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van de mensen naar Facebook komt om actief te zoeken naar producten. En een meerderheid van hen ontdekt nieuwe producten op Facebook. Adverteerders, waaronder retailers, kunnen kiezen uit een groeiend aantal oplossingen om gebruikers te verleiden naar hun webshop of winkel.
Vorig jaar introduceerde Facebook de carrousel-advertentie. Deze stelt adverteerders in staat om meerdere productafbeeldingen en -links te gebruiken in een advertentie. In eerste tests zagen adverteerders een lagere kosten-per-conversie van 30 tot 50 procent. De carrousel-advertentie is nu ook beschikbaar op Instagram adverteren en sinds kort kun je ook video’s toevoegen aan je carrousel.
Retailers zien uitstekende resultaten als ze de carrousel inzetten om hun producten tot leven te brengen in dynamic product ads. Met dynamic product ads kunnen marketers hun productcatalogus uploaden en ervoor kiezen om Facebook de meest relevante producten te laten tonen. Met de carrousel kunnen meerdere producten worden getoond waardoor mensen gemakkelijk kunnen bladeren en ontdekken via mobiel.
Facebook Canvas Advertentie
Als mensen op producten in een advertentie klikken zijn de mobiele websites waar ze naar verwezen worden vaak niet optimaal en ze laden langzaam. Dat maakt de kans groter dat mensen afhaken. Daarom test Facebook nu Canvas Advertenties. Als mensen op een advertentie hebben geklikt zullen ze een snelladende, schermvullende pagina zien waar ze kunnen bladeren door producten voordat ze de stap maken naar de website van de verkoper.
Nieuwe button met call-to-action ‘Koop’
Deze functie wordt al een tijd getest en geeft marketeers een goede manier om verkoop te stimuleren. Via desktop of mobiel kunnen mensen op de ‘koop’-knop in een advertentie klikken om een product direct aan te schaffen.
Facebook pagina met ‘winkelgedeelte’
Meer dan een miljard mensen bezoekt iedere maand pagina’s om meer te weten te komen over een bedrijf. Daarom voegt Facebook meer manieren toe om producten te tonen aan mensen, inclusief een winkelgedeelte. Bedrijven kunnen ervoor kiezen om dit onderdeel van de pagina te laten doorverwijzen naar hun eigen site of ze kunnen een manier testen om mensen direct via de pagina aankopen te laten doen.
Nieuwe winkelfuncties binnen Facebook favorieten
Facebook ziet ook dat mensen nieuwe producten ontdekken op verschillende plekken binnen Facebook: het Nieuwsoverzicht, Pagina’s en Groepen. Facebook test het bieden van één plek waar mensen gemakkelijk producten kunnen ontdekken, delen en kopen. Later zal ook andere content worden toegevoegd, waarbij je kunt denken aan producten die te koop zijn in groepen.
Wil je ook adverteren op Facebook als retailer of merk? PauwR adverteert op Facebook voor een groot aantal A-merken en bedrijven. Onze specialisten adviseren en begeleiden je van A tot Z. Interesse? Bel 020-262 0332 of mail naar advies@pauwr.nl voor een kennismaking!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!