Tinder adverteren

Adverteren op Tinder biedt interessante mogelijkheden

closeDeze post is 2 jaar, 6 maanden en 6 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Dating app Tinder heeft met Budweiser in de Verenigde Staten haar eerste advertentiecampagne gedraaid. De campagne diende als experiment om te testen of advertenties in de app geaccepteerd worden door gebruikers. De kans is groot dat het een vervolg krijgt, want de resultaten waren bovenverwachting goed.

Tinder adverteren nog in de kinderschoenen

De campagne met Budweiser was de eerste officiële en betaalde advertentie op Tinder. In de vorm van een video werd de nieuwe #Whatever, USA campagne gepromoot. De video werd aan gebruikers getoond tussen de potentiële matches door. De gebruikers konden de video swipen om deze wel of niet te bekijken. Als een gebruiker er voor kiest om de video te bekijken, verschijnt er rechtsboven in de video een knop voor meer informatie over de actie en deelnamevoorwaarden. Hiermee kan de respons vanuit de video worden gemeten. Tevens werd er getest met verschillende videolengtes, zodat het advertentieproduct door Tinder verder ontwikkeld kan worden. Tinder laat weten dat het uitrollen van advertenties op het platform heel rustig zal gaan, net zoals bij Instagram advertenties het geval was. Afhankelijk van het succes zullen de advertentiemogelijkheden verder ontwikkeld worden.

Tinder advertentie

Adverteren op Tinder heeft potentie

De potentie voor adverteerders op Tinder is enorm. De dating app blijft groeien en heeft inmiddels al duizelingwekkende cijfers bereikt. Begin 2015 werden er dagelijks al 1,5 miljard swipes uitgevoerd, waarmee ongeveer 21 miljoen matches gemaakt worden. In oktober 2014 waren dit nog 1 miljard swipes en 12 miljoen dagelijkse matches. Tinder heeft ongeveer 1,5 miljoen Nederlandse gebruikers.

Tinder campagne mogelijkheden

Het swipe-principe van ‘like’ of ‘pass’ is een interessant concept voor adverteerders, omdat er een duidelijke respons op komt van wel of niet interessant. Kwalitatieve en relevante content is dus belangrijk voor een goed resultaat. Aan de hand van de profielen van gebruikers krijgt de adverteerder inzicht in hoeverre de boodschap aanspreekt. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd en locatiegegevens. Bovendien beschikt de App over een Facebook login functie, waardoor er bij een eventuele samenwerking ook de targetingmogelijkheden van een Facebook campagne gebruikt kunnen worden.

Op dit moment is het in Nederland nog niet mogelijk om te adverteren op Tinder. Zodra dit mogelijk is zal PauwR deze dienst aanbieden aan haar klanten. Door onze ervaring met het adverteren op social media en het gericht benaderen van online doelgroepen is een Tinder campagne bij ons in vertrouwde handen. We zullen de ontwikkelingen nauwgezet blijven volgen en houden je middels onze blog op de hoogte.

Bronnen:

http://techcrunch.com/2015/04/03/tinders-first-advertisement-is-one-big-experiment
http://adage.com/article/digital/tinder-launches-paid-ads-bud-light-s-usa/297906/
http://digiday.com/brands/tinder-doesnt-allow-ads-ads-tinder/
http://techcrunch.com/2015/01/12/tinder-acquires-ephemeral-messenger-tappy/

 

Rating: 3.3. From 3 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *