Twitter self-service platform voor adverteren nu ook in Nederland beschikbaar

closeDeze post is 3 jaar, 2 maanden en 15 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Het self-service platform om te adverteren op Twitter is nu ook in Nederland beschikbaar. In april 2013 werd het advertentieplatform in de Verenigde Staten uitgerold. Sindsdien is het verder uitgebreid en nu is dus ook de Benelux aan de beurt. Het self-service platform is voornamelijk gericht op MKB bedrijven, aangezien er via deze weg geen minimum besteding geldt. Maar waarom zou je het eigenlijk zelf willen doen? Zelf doen betekent je verdiepen in het platform, ervaring opdoen met campagnes (en daarover leergeld betalen), administratieve rompslomp met creditcardafschrijvingen. Het kost dus tijd én geld. Terwijl je het ook kunt uitbesteden aan een gespecialiseerd bureau. Ja, dat is natuurlijk ‘Wij van WC-Eend, adviseren WC-Eend’, maar we hebben ook goede argumenten!

Twitter campagne uitbesteden

De discussie van insourcing versus outsourcing is al eeuwen oud en zal met de komst van het self-service platform van Twitter nu ook gevoerd worden met betrekking tot Twitter Adverteren. Wil de organisatie het intern oppakken, of wordt er een specialist ingeschakeld? Voor beide oplossingen valt iets te zeggen, maar outsourcing heeft volgens ons de grootste voordelen. Hieronder de belangrijkste voordelen op een rij:

Kennis van het platform

Werken met het self-service platform is geen hogere wiskunde, maar er gaat wel enige tijd in zitten voordat duidelijk is hoe alle functionaliteiten werken. Even snel een Tweet promoten is snel gebeurd, maar bij het effectief inzetten van een campagne komt meer kijken. Het uitgebreid opzetten van campagnes leidt tot betere resultaten, doordat verschillende varianten van Tweets, targetingopties en doelgroepen getest en geoptimaliseerd kunnen worden. Daarnaast bieden de diverse mogelijkheden van Twitter Cards, Conversiemeting en Retargeting veel aanvullende opties om de campagne te versterken of te sturen op rendement (ROI). Lees onze eerdere blog Twitter advertising: 7 redenen om nu te starten voor een toelichting op deze mogelijkheden.

Tijd is geld

Het bekende gezegde ‘tijd is geld’ gaat ook hier op. De tijd die wordt besteed aan het uitvogelen van het platform, het opzetten van de campagnes, het monitoren en bijsturen en het rapporteren van de resultaten, kan in het geval van outsourcing gewoon aan de core business besteed worden.

Twitter-targeting-audience

Ervaring

Door ervaring met Twitter Adverteren worden campagnes beter opgezet (best practices, benchmarking) en kunnen ze sneller geoptimaliseerd worden. Dit zorgt voor een maximaal rendement op de investering. PauwR heeft al veel ervaring met adverteren op Twitter, onder andere met Twitter campagnes voor KWF Kankerbestrijding en een award-winnende campagne voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Kortom, wil je je focussen op je core business? Huur dan een bureau in voor je Twitter campagne, profiteer van bovenstaande voordelen en behaal een maximaal rendement op je investering!

Ook starten met Twitter adverteren? Bel naar 013-5821592 of mail naar advies@pauwr.nl voor een vrijblijvend voorstel op maat.

Rating: 3.8. From 4 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *