Jongerencampagne voor Ministerie SZW wint vakprijzen

closeDeze post is 3 jaar, 10 maanden en 8 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

De campagne ‘Weet je wat jij waard bent?’ van voor het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, heeft de vakprijs ‘De Bonk’ gewonnen. De Bonk is de nieuwe naam van de ‘Communicatieprijs Brabant’ een gezaghebbende prijs voor onderscheidende communicatie. De eerste ‘Bonken’ werden woensdagavond 8 januari uitgereikt door wethouder Erik de Ridder van de gemeente Tilburg tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van communicatieclub Bourgondië. Juryvoorzitter Pieter Hemels typeerde de campagne met twee woorden: ‘Verpletterende resultaten’.  Bex*communicatie is het bureau achter de campagne. PauwR tekende voor de online advertising, die een groot aandeel had in het enorme bereik van de campagne. Nadat Bex*communicatie de juryprijs in ontvangst had genomen, werd ook de publieksprijs aan de campagne toegekend. Andere finalisten van de communicatieprijs waren onze partners Ambitions met ‘Ik ben Josje” voor Dream4Kids en Schepnet met ‘The bitter taste of sugar’ voor Oxfam Novib.

De uitdaging

Hoe bereiken we 1 miljoen jongeren tussen de 13 en 17 jaar en zorgen we ervoor dat zij weten hoe lang ze mogen werken, wat ze wel en niet mogen doen en waar ze recht op hebben? Dat is de vraag van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Zes van de tien jongeren hebben een bijbaantje of vakantiebaan. Uit onderzoek blijkt dat veel jongeren geen loonstrookje ontvangen, niet weten wat het minimumloon is en niet weten wat ze per uur verdienen. Ook weten ze niet hoe lang ze mogen werken en wat ze wel of niet mogen doen.

Bex ontwikkelde de campagneslogan “Weet je wat jij waard bent?” omdat jongeren precies weten waarvóór ze werken, maar slecht weten wat ze zelf waard zijn. De resultaten zijn verbluffend: aan het eind van de twaalf weken durende campagne (juni, juli, augustus) is een bereik op Facebook gerealiseerd van 89.700.000 impressies en 4.200.000 op Twitter (vijf weken). Jongeren deelden wist-je-datjes en zorgden voor veel click through en likes. Op Facebook kwamen 12.227 fans, 169.000 acties (likes, delen, reageren) en 328.000 clicks. Op onze site staat de hele case uitgebreid beschreven.

We zijn ontzettend trots op onze bijdrage aan deze campagne, op de prachtige resultaten, op de samenwerking met de betrokken bureaus én op de opdrachtgever die het lef had om te kiezen voor deze vernieuwende vorm van campagne voeren.

[image_frame style=”reflect” align=”right” width=”300″ height=”300″]https://www.pauwr.nl/wp-content/uploads/2013/11/DeBonk_Publieksprijs.jpg[/image_frame]Ook een ‘award winning’ campagne voeren met online (social) advertising? Schakel onze specialisten in. ‘Van Pitch tot Prijs’! Bel Pieter Voogt op 013-582 15 92 of mail naar advies@pauwr.nl.

Rating: 4.3. From 2 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *