Trends-Feestdagen

Start met Adverteren op Twitter tijdens de feestdagen

closeDeze post is 3 jaar, 11 maanden en 22 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Adverteren op Twitter is nog maar beschikbaar voor een select aantal adverteerders in Nederland. Uiteraard maakt PauwR Internetmarketing deel uit van de groep ‘Twitter Advertising Pioniers’  en we delen graag onze ervaringen, tips en adviezen. Nu de feestdagen er weer aankomen biedt dit een uitgelezen mogelijkheid om te starten met adverteren op Twitter!

NB: Lees verder voor onze speciale Twitter Adverteren actie!

Ook Sinterklaas en de Kerstman ‘Twitteren’

Feestdagen ShoppingTwitter is na Facebook en YouTube het grootste social media platform ter wereld. Met ruim 230 miljoen gebruikers wereldwijd en een half miljard(!) tweets per dag worden er ongelooflijke hoeveelheden content en informatie gedeeld. In Nederland zijn er momenteel 1,3 miljoen dagelijks actieve gebruikers. Dit biedt grote kansen voor bedrijven om hun doelgroep via Twitter te bereiken en te activeren. Organische tweets zijn hier zeker een goed begin, maar door gericht en slim te adverteren kan een significant groter bereik worden behaald, fors groter dan het aantal eigen volgers.

Real Time Adverteren

Zoals Twitter zelf zegt: Plan voor het moment. De impact van de advertenties is vaak vele malen groter wanneer wordt ingespeeld op actualiteit of wanneer je jouw doelgroep op het meest effectieve tijdstip bereikt.

Een aantal voorbeelden:

  • Tweet rondom feestdagen
  • Tweet rondom eigen events
  • Tweet rondom events van derden: Koningsdag
  • Tweet op bepaalde tijdstippen van de dag: avonduren
  • Tweet op niet-conventionele dagen: weekend
  • Tweet wanneer je doelgroep (het meest) actief is op Twitter

Belangrijk is dus om goed inzicht te krijgen in terugkerende trends van je publiek / volgers om zo te kunnen bepalen wanneer je het beste je ‘uitgelichte tweets’ (promoted tweets), ‘uitgelichte trend’ (promoted trend) of ‘uitgelichte account’ (promoted accounts) kunt inzetten. Kijk voor een toelichting op de advertentiemogelijkheden op onze pagina over  Twitter Adverteren of neem contact op.

Adverteer juist met de feestdagen op Twitter

Het gesprek rondom consumptie piekt rond de feestdagen. Wat veel adverteerders wellicht niet weten, is dat de piek rond Kerst in Nederland veel groter is dan de piek rondom Sinterklaas.
Twitter Adverteren Consumptie Piek

Bron: Topsy Pro (vermeldingen van de trefwoorden ‘geld’, ‘kopen’, ‘shoppen’, ‘boodschappen’, ‘cadeautje’, ‘winkelen’ en ‘cadeaus’ (geaggregeerd). Data voor 1 oktober 2012 tot en met 7 januari 2013.

Gesprekken over ‘shopping’ gerelateerde onderwerpen duiden op mogelijke koopsignalen. Dit biedt zeer mooie kansen voor webwinkels, supermarkten en retailers, maar natuurlijk kunnen ook dienstverleners hier mooi op inhaken. Denk bijvoorbeeld aan platformen die vraag/aanbod services aanbieden voor tweedehands spullen. Men heeft nu eenmaal geld nodig om optimaal te kunnen kerstshoppen.

Nog niet overtuigd?

Wat interessante statistieken op een rij:

  • 75% van de Nederlanders heeft nog niet nagedacht over hun kerstinkopen
  • 84% heeft nog geen kerstinkopen gedaan
  • 98% heeft nog niet al hun kerstinkopen gedaan

(Bron: Global Web Index, 2013. Data voor Nederland.)

Er liggen dus nog veel verkoopkansen voor het grijpen. De Nederlander is redelijk laat met de daadwerkelijke aankopen, maar kan alvast wel ‘beïnvloed’ worden met aantrekkelijke kerstproducten of diensten.

Welke rol speelt Twitter tijdens de kerstinkopen?

43% wordt graag via Twitter op de hoogte gesteld van aanbiedingen en uitverkopen van merken

45% zou een merk volgen op Twitter als ze speciale aanbiedingen kregen

35% geeft aan dat Twitter ze helpt meer te weten te komen over nieuwe merken en producten

28% heeft een aankoop gedaan op basis van een Tweet of Trend op Twitter

Win deze feestdagen het moment op Twitter

  • November: Breid je volgersbestand uit en inspireer met cadeau-ideeën
  • December: Blijf speciale aanbiedingen uitlichten en moedig gebruikers aan cadeaus uit te wisselen

Twitter actie!

Alleen dit jaar kunt u nog profiteren van onze Twitter feestdagen aanbieding. Wanneer u dit jaar nog een ‘uitgelichte trend’ campagne inzet ontvangt u € 5.000 aan netto mediabudget voor de inzet van ‘uitgelichte tweets’. Neem snel contact op met een van onze specialisten!

PauwR is gespecialiseerd in social media advertising. Onze experts zijn dagelijks bezig om creatieve en effectieve campagnes uit te voeren voor diverse organisaties. Graag denken we ook met u mee. Heeft u interesse in een Twitter advertentie campagne (startbudget vanaf 12.500 euro)? Neem dan contact op met een van onze specialisten via 013 – 582 15 92 of mail naar advies@pauwr.nl.

Rating: 4.3. From 6 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *