LinkeIn-ads-logo

LinkedIn campagne uitbreiden met Sponsored Updates

closeDeze post is 4 jaar, 3 maanden en 12 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Met de lancering van Sponsored Updates op LinkedIn zijn de mogelijkheden om te adverteren op het zakelijke sociale netwerk verder uitgebreid. De belangrijkste pluspunten van Sponsored Updates zijn de mogelijkheden om te adverteren in het nieuwsoverzicht en om te worden weergegeven op mobiele apparaten. Deze uitbreiding zorgt ervoor dat LinkedIn nog interessanter wordt als advertentieplatform voor de Business-to-Business markt.

Soorten LinkedIn advertenties

Tot voor kort waren er twee typen advertentiemogelijkheden op LinkedIn, namelijk LinkedIn Ads en LinkedIn Display Advertising. Hieronder nog even in het kort de mogelijkheden van deze advertentievarianten.

LinkedIn ads

Adverteren op LinkedIn is al enige tijd mogelijk door middel van LinkedIn Ads. Dit zijn kleine advertenties die bestaan uit een afbeelding of video, een titel en een tekst. Deze advertenties worden aan de rechterkant van diverse LinkedIn pagina’s vertoond.

LinkedIn-ads

LinkedIn Display Advertising

Voor de grotere adverteerders zijn er extra mogelijkheden via LinkedIn Display Advertising. Zo kan er met afbeeldingen geadverteerd worden in drie verschillende formaten of met een tekstlink. Daarnaast biedt het geavanceerde mogelijkheden, zoals een poll, sociale advertenties en advertenties met interactieve content. LinkedIn Display Advertising is mogelijk vanaf een budget van € 10.000.

LinkedIn-Display-Advertising

Naast deze twee advertentiemogelijkheden is er nu met Sponsored Updates een nieuwe variant bijgekomen, die de mogelijkheden van een LinkedIn campagne aanzienlijk vergroot.

Adverteren in de LinkedIn Updates (ook mobiel!)

Berichten die op de bedrijfspagina worden geplaatst, kunnen worden gepromoot om een groter bereik te realiseren. Gebruikers kunnen deze berichten ‘liken’, delen of erop reageren, waardoor interactie en een viraal effect ontstaat. De Sponsored Updates worden op de startpagina tussen de huidige updates vertoond.

In tegenstelling tot LinkedIn Ads, worden Sponsored updates ook vertoond op tablets en mobiele apparaten. Bovendien kan er Rich Media, zoals afbeeldingen, presentaties, documenten en video aan Sponsored Updates worden toegevoegd. Een product, dienst of evenement kan zo dus veel gedetailleerder onder de aandacht van de doelgroep worden gebracht.

LinkedIn-sponsored-update

Segmentatie LinkedIn gebruikers

De grootste kracht van adverteren op LinkedIn is de mate van segmentatie. De doelgroep is zeer specifiek samen te stellen aan de hand van een aantal variabelen. Zo kan er bedrijfsspecifiek gesegmenteerd worden op branche, bedrijfsgrootte, locatie en zelfs bedrijfsnaam.  Daarnaast kan er ook gericht op personen gesegmenteerd worden via variabelen als functie, groep, opleiding, geslacht en leeftijd.

Groei LinkedIn campagnes

De toevoeging van Sponsored Updates aan het advertentiepakket van LinkedIn heeft de mogelijkheden voor adverteerders aanzienlijk vergroot. Gebruikers van LinkedIn kunnen nu op alle apparaten en in het nieuwsoverzicht worden bereikt. Bovendien is het een stuk laagdrempeliger geworden, omdat Sponsored Updates voor iedereen beschikbaar zijn. We verwachten dan ook dat het aantal adverteerders op LinkedIn de komende tijd exponentieel zal toenemen.

Wil jij als een van de eersten met Sponsored Updates aan de slag voor jouw bedrijf? Neem dan contact op met een van onze specialisten via 013-582 15 92 of mail naar advies@pauwr.nl.

Rating: 4.0. From 3 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *