Meer Facebook Fans

HalloFans! One-stop-shop voor Facebook campagnes

closeDeze post is 4 jaar, 6 maanden en 5 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

 “Grote adverteerders doen het liefst zaken met specialisten” stond onlangs in Adformatie. Maar het werken met veel verschillende bureaus heeft ook nadelen. Voor bijvoorbeeld een Facebook Campagne zijn technische specialisten nodig, maar ook creatieve online marketeers én strategen. HalloFans.nl is het nieuwe platform waarin enkele ervaren specialisten elkaar hebben gevonden en dat kant-en-klare oplossingen biedt aan bedrijven die actief zijn of willen worden op Facebook. Zonder poespas, zonder stress. Snel en transparant. 

Wat heb je aan ‘killer content’ op je Facebook pagina zonder fans die het ‘liken’ en voor je verspreiden? Wat heb je aan een webcare team als je klanten je Facebook pagina niet eens kunnen vinden? En hoe denk je sales uit social media te kunnen halen zonder eerst een fanbase op te bouwen waarmee je ‘het gesprek aan kunt gaan’? Kortom, succes via social media start met een succesvolle campagne om je merk onder de aandacht te brengen bij je doelgroep.

Onder andere het SMF model (Social Media Fasering Model) van ‘social media veteraan’ Sjef Kerkhofs onderstreept het belang van een goede Facebook campagne. Is er eenmaal een fanbase opgebouwd, dan kan een merk starten met het genereren van content, de conversatie aangaan en vervolgens aansturen op conversie. Zoals je ‘vroeger’ e-mailadressen verzamelde binnen een e-mail marketing strategie, zo start je nu met het verzamelen van fans. Belangrijk daarbij is dat de kwaliteit van de fanbase hoog is door een relevante campagne die uiteraard aan de (strenge) Facebook regels voldoet.

Ontstaan van HalloFans.nl

[image_frame style=”framed_shadow” align=”right” alt=”Logo HalloFans”]https://www.pauwr.nl/wp-content/uploads/2013/05/Hallo_Fans.png[/image_frame]
Eigenaar Jaap den Hertog van The Page Creators kwam er al snel achter dat een perfecte Facebook App helemaal niet zo perfect werkt als er geen Facebook advertenties worden ingezet om die app te promoten. Directeur Pieter Voogt van PauwR wist dat het succes van hun Facebook campagnes in grote mate afhankelijk is van een goed concept en een uitstekende app. Na enkele gezamenlijke projecten was de oprichting van HalloFans.nl eigenlijk een logisch vervolg. Via dit platform brengen beide specialisten hun gezamenlijke propositie over het voetlicht. De reacties zijn vanaf de start unaniem positief.

Om de cirkel helemaal rond te maken tekent Peter Minkjan van Likeconomics, auteur van het boek ‘Scoren met Facebook Marketing’, voor de invulling van het strategische aspect. De nazorg zogezegd. Want opeens zit een bedrijf met een heleboel fans en wat moet je daar nu tegen zeggen? Welke content moet je plaatsen? En hoe vaak? Op dat soort vragen kan Minkjan antwoord geven en zorgen voor een duw in de juiste richting.

Facebook Congres

De samenwerking binnen HalloFans.nl heeft inmiddels ook geleid tot het geven van een gezamenlijke workshop tijdens het eerste ‘Congres Facebook Marketing’, op dinsdag 11 juni in de Jaarbeurs Utrecht. Nu al is deze workshop ‘Wat komt er kijken bij effectieve Facebook campagnes’ één van de populairste workshops van dit congres.

AANBIEDING: Wil jij ook naar dit unieke evenement? Bestel dan je kaarten via www.congresfacebook.nl. Als relatie van PauwR krijg je maar liefst 15% korting met de volgende kortingscode: pwr4567

Rating: 4.5. From 1 vote.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *