Gericht adverteren binnen Gmail

closeDeze post is 4 jaar, 5 maanden en 20 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

In de afgelopen jaren is de e-mail dienst van Google uitgegroeid tot één van de grootste ter wereld. Al vrij snel begon Google binnen Gmail advertenties te plaatsen die relevant waren voor de gebruiker, waarbij gebruik wordt gemaakt van de inhoud van de mails om de relevantie van de advertenties te vergroten. Gmail is onderdeel van het Google Display Netwerk (GDN). Via Google AdWords kunnen advertenties worden gericht op de plaatsingen binnen Gmail, meestal naast de e-mails. Dit kunnen zowel standaard- als remarketing tekstadvertenties zijn. Ontdek de mogelijkheden van gericht adverteren binnen Gmail!

Gmail als plaatsing voor je advertenties

Het is mogelijk om gericht in Gmail te adverteren wanneer ‘mail.google.com’ als plaatsing wordt toegevoegd aan je GDN campagne. Bij voorkeur in een aparte advertentiegroep, omdat de zoekwoorden voor Gmail vaak verschillen. Voor bijvoorbeeld een aanbieder van reisverzekeringen kan het interessant zijn om op ‘booking confirmation‘ en ‘Informatie over uw boeking‘ te targeten. Hierdoor ben je als reisverzekeraar namelijk zeer relevante voor deze persoon die waarschijnlijk zojuist een reis heeft geboekt!

Adverteren boven de Gmail e-mails

Naast de standaard advertenties aan de rechterkant is het ook mogelijk om bovenaan de inbox te adverteren. Hier kan op worden getarget door ‘mail.google.com::Inbox,Top center’ als plaatsing toe te voegen. Deze advertenties worden in één regel weergegeven, houd hiermee rekening bij het schrijven van de advertentietekst.

Gmail advertenties met afbeelding

Het is sinds kort ook mogelijk om te adverteren met een afbeelding en een uitgebreidere tekst. Wanneer men op deze advertentie klikt, opent deze in Gmail zelf. Dit nieuwe type advertentie binnen Gmail  kan vervolgens ook worden doorgestuurd of opgeslagen in het Postvak IN. Wanneer men het bericht afwijst, dan worden de advertenties ook niet meer vertoond.

gmail1   gmail2
* Klik op de afbeeldingen om deze te vergroten.

Om deze advertenties in te zetten is een minimale doelgroep van 5 miljoen gebruikers noodzakelijk. Het budget voor dit soort campagnes begint bij zo’n € 300,- per dag. Maar de resultaten zijn dan ook veelbelovend. De CPC’s zijn gemiddeld 20% lager terwijl het bereik met 150% toeneemt. Met name voor de Amerikaanse markt heeft deze vorm van adverteren veel potentie!

Meer weten over adverteren binnen Gmail? Neem contact op met de specialisten van PauwR via 013-582 15 92, advies@pauwr.nl of het contactformulier!

Rating: 4.0. From 2 votes.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *