Facebook adverteren: De impact op offline sales

closeDeze post is 5 jaar, 7 maanden en 6 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Traditioneel worden online campagnes vaak beoordeeld op Click-Through-Rates (CTR) en/of conversie. Maar aangezien Facebook op de eerste plaats een krachtig medium is voor ‘branding campagnes’, dienen adverteerders ook rekening te houden met ‘zachte’ brand metrics zoals ‘ad recall’, ‘brand awareness’ en ‘aankoop intentie’. 

Onderzoeksbureau Nielsen toonde zelfs aan dat er een correlatie bestaat tussen dit soort ‘brand metrics’ en offline sales. Uit ditzelfde onderzoek blijkt dat CTR nauwelijks invloed heeft op dit soort ‘brand metrics’ en offline sales. Professionele, doordachte en creatieve Facebook campagnes leveren een significante bijdrage aan ‘ad recall’, ‘brand awareness’ en de ‘aankoop intentie’ van de doelgroep, wat uiteindelijk leidt tot daadwerkelijke verkopen.

Facebook werkt samen met een aantal grote adverteerders aan tools die meer inzage moeten geven in de ROI van Facebook campagnes. Onderstaande advertenties zijn mooie voorbeelden van creatieve Facebook campagnes die, mede door hun sociale karakter een viraal effect hebben gegenereerd, waardoor de impact van de campagne werd verhoogd. Zowel de Ben & Jerry’s- als de Applebee campagnes hebben hierdoor een ROI van ruim 300% opgeleverd!

Start ook met Facebook Adverteren en maak kennis met de vele mogelijkheden van een professionele campagne. Neem vandaag nog contact met ons op en bel met Pieter Voogt, 013-5821592.
No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *