Pimp je AdWords advertenties met extensies

closeDeze post is 5 jaar, 7 maanden en 24 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Advertentie extensies zijn extra toevoegingen aan AdWords advertenties om ze relevanter te maken voor de bezoeker. Adverteerders kunnen ze natuurlijk ook gebruiken om beter op te vallen. De eerste A in de AIDA formule is tenslotte die van ‘Attention’! Een ‘normale’ AdWords advertentie is zóóó 2009.

 

Steeds meer extensies

AdWords sitelinks werden geïntroducteerd in november 2009. Onlangs, in februari 2012, werden die op hun beurt weer ‘gepimpt’ onder de naam ‘Enhanced Ad Sitelinks‘.

Het aantal extensies dat wordt weergegeven neemt enorm snel toe. Zoekt iemand naar een lokaal bedrijf, dan worden er resultaten uit Google Maps weergegeven. Vanaf een mobiele telefoon kan dit een telefoonnummer zijn om direct contact op te nemen. De gebruiker kan het nummer dan ook direct aanklikken en beginnen met bellen. Voor producten is het aanbod nóg groter.

Zie onderstaand voorbeeld op het zoekwoord “Buy flowers”. Een Engelstalig zoekwoord omdat advertentie extensies hier door meer AdWords gebruikers worden ingezet:

Extensies in bovenstaand overzicht

Zoals in bovenstaande afbeelding te zien worden er steeds meer extensies toegevoegd. De extensies in bovenstaande afbeelding zijn:

1: Productextensies, afkomstig uit Google Shopping.
2: Sitelinks
3: Telefoonummer uit de locatie extensies, afkomstig uit Google Places.
4: De nieuwe product Ads.
5: Sociale extensie voor Google +

Waarom je de extensies moet gebruiken

Allereerst gebruik je de extensies natuurlijk om meer op te vallen. Hierdoor heb je grotere kans op een klik, dus een betere doorklikratio, wat uiteindelijk zal leiden tot een lagere kostprijs per klik. Want zo werkt Google AdWords nu eenmaal. Daarbij help je de bezoeker al in de advertentie een keuze te maken voor een bepaalde pagina. In het voorbeeld hierboven bijvoorbeeld voor een dozijn rode rozen of verjaardagsbloemen. Dat scheelt dus een zoektocht en een klik op de website. Zelfs de prijs is al bekend bij de bezoeker, zodat de kans dat de bezoeker op de site zelf afhaakt, kleiner wordt.

Datzelfde geldt voor een klik op een productafbeelding (nummer 4), zoals die onlangs in Nederland zijn geïntroduceerd. De bezoeker weet steeds beter vooraf wat hij kan verwachten op de pagina van de adverteerder, wat achteraf tot minder ‘mislukte’ bezoeken leidt. Wanneer een gebruiker direct belt heb je een-op-een contact en is de kans nog groter dat je hem van dienst kunt zijn.

Kortom, de vele voordelen van de AdWords extensies wegen zeker op tegen het extra werk dat je eraan hebt. Wij hebben ze in ieder geval al ingesteld voor onze klanten. En jij?

Ook een professionele AdWords campagne? Neem contact op met de specialisten van PauwR: advies@pauwr.nl of 013-5821592.

 

No votes yet.
Please wait...
3 antwoorden
  1. Yordi Pauptit
    Yordi Pauptit zegt:

    Weer wat geleerd over Google AdWords! De producten met prijs heb ik bij betaalde zoekresultaten nog nooit gezien in Google. Ik ga me hier eens in verdiepen!

    Met vriendelijke groet,
    Yordi Pauptit

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden
  2. thea
    thea zegt:

    Goed stukje.
    Ga ik zeker is uitproberen

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden
  3. Evoworks
    Evoworks zegt:

    Ik ben deze extensies het tijdens het surfen in Google nog niet tegengekomen, maar zien er wel handig uit!

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *