Nieuwe Premium Ads formaten op Facebook

closeDeze post is 5 jaar, 8 maanden en 26 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Volgens de website Gigacom blijkt uit een uitgelekt document dat Facebook van plan is om haar ‘Premium Ads’ per 29 februari aan te passen naar nieuwe formaten. Eerder heeft een aantal bureaus, waaronder PauwR, inderdaad al van Facebook bevestigd gekregen dat dit het geval is. Het gaat om grotere advertenties waarvan Facebook hoopt dat deze 40% tot 80% beter presteren dan de oude advertenties in termen van herkenbaarheid / herinnering van de boodschap.  Ook belooft Facebook haar adverteerders een verbetering van 16% in de ‘fan-rate’ van de nieuwe ads. 

Facebook nieuwe Premium Advertenties

Facebook maakt hiermee duidelijk dat het vooral wil inzetten op haar ‘Gesponsorde Verslagen’. Advertenties die een actie van een fan of een bericht geplaatst op de Facebook pagina van de adverteerder als uitgangspunt hebben. Doordat updates van bedrijven lang niet altijd in de Timeline van de gebruiker verschijnen, zijn adverteerders bijna genoodzaakt om hun bereik door middel van advertenties te vergroten. Een normale post verschijnt bij circa 16% van je fans in zijn of haar Timeline. Door deze post 1 dag als advertentie in te zetten, vergroot je dat bereik met een factor 3 tot 5. Met de nieuwe Premium Ads kun je je fans en hun vrienden met een frequentie van wel 20 tot 30 keer bereiken.

Wanneer je als adverteerder niet beschikt over een Facebook pagina of wilt adverteren zonder daarvoor een bericht te plaatsen op je pagina, dan is dat ook mogelijk. De nieuwe Premium Ads zijn uitstekend geschikt om bijvoorbeeld je naamsbekenheid te verhogen of de interactie met je fans (en daarmee je EdgeRank). Door het plaatsen van bijvoorbeeld een Poll Ad genereer je veel ‘events’ op de Timeline van de gebruikers, die weer tot nieuwe organische (en dus gratis) kliks kunnen leiden.

Facebook geeft echter zelf aan dat ‘Market Place Ads’ het meest geschikt blijven voor het genereren van nieuwe fans. Premium Ads kun je niet online inkopen, alleen via gespecialiseerde bureaus als PauwR. Betaling geschiedt op basis van CPM (vanaf ca. 3 euro CPM) en het minimale budget is 15.000 euro.

De naam ‘Gesponsorde Verslagen’ (Sponsored Stories) zal overigens op termijn plaatsmaken voor ‘Uitgelichte Verslagen’ (Featured Stories).

Start ook een campagne op Facebook ! Neem vandaag nog vrijblijvend contact op met Pieter Voogt of Joris Kock via 013-582 15 92 of mail naar advies@pauwr.nl

 

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *