Nieuw: Richt je Facebook advertentie op zwangere vrouwen (of mannen)

closeDeze post is 5 jaar, 8 maanden en 24 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Weer biedt Facebook nieuwe mogelijkheden voor adverteerders om hun doelgroep beter te bereiken. De enorme berg data waar Facebook over beschikt, wordt steeds beter ingezet om advertenties nog relevanter te maken. Zo kun je vanaf vandaag je advertenties richten op bijvoorbeeld zwangere vrouwen of mannen die een kind verwachten (op dit moment zo’n 3.000 gebruikers). Maar ook op gebruikers die waarschijnlijk op zoek zijn naar een nieuwe auto, al is deze laatste optie nog niet in Nederland actief.

Nieuwe Facebook targeting opties

Ook maakt Facebook voortaan onderscheid tussen verloofden die minder dan een halfjaar verloofd zijn en minder dan een jaar. In het eerste geval is het interessant voor zalenverhuurders, weddingplanners en trouwringenverkopers. De laatste categorie is wellicht meer geïnteresseerd in een dieet, schoonheidsspecialiste of trouwtaartenbakker.

De ‘auto intenders’ zijn de gebruikers die op zoek zijn naar een andere auto. Facebook baseert dit waarschijnlijk op basis van zoek- en surfgedrag op Facebook (en daarbuiten) en het ‘liken’ van bijvoorbeeld Facebook pagina’s van automerken. Deze laatste categorie is, waarschijnlijk door de te kleine omvang, nog niet actief in Nederland.

Andere targetingopties die al wel actief waren zijn onder meer:

  • Binnen 1 week jarig
  • Onlangs verhuisd
  • Babyboomers
  • Pas getrouwd
  • Ouders van kinderen (verschillende leeftijden)
  • Mobiele gebruikers (diverse platformen, zoals Android, iPad of Windows Phone)

Hoewel in Nederland de omvang van de genoemde doelgroepen vaak aan de bescheiden kant is, is het voor veel adverteerders toch erg interessant om hiervoor aparte campagnes in te richten.

P.S. De zeer interessante documentaire ‘Inside Facebook’ gemist op donderdag 23 februari op Nederland 3? Kijk ‘m hier terug!

Laat je Facebook campagne opzetten en beheren door de professionals van PauwR Internetmarketing. Bel 013-5821592 of neem contact met ons op via onze website.

No votes yet.
Please wait...
2 antwoorden
  1. Nathalie
    Nathalie zegt:

    Beste heer , mevrouw,

    Hebt u misschien enig idee hoeveel mensen op dit moment zwanger zijn, en op Facebook zijn?

    Ik kijk uit naar uw reactie.

    Vriendelijke groet,

    Nathalie Kwinkelenberg

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden
    • Pieter Voogt
      Pieter Voogt zegt:

      Hi Natalie,

      Volgens Facebook bestaat de doelgroep ‘Ouders die een kind verwachten’ op dit moment uit ca. 1.000 personen. Let op, dat zijn dus alleen die Facebook gebruikers waarvan Facebook weet/denkt/vermoedt dat ze zwanger zijn. In werkelijkheid zijn dit er natuurlijk veel meer.

      No votes yet.
      Please wait...
      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *