Interesses combineren, nieuwe optie binnen Facebook advertenties

closeDeze post is 5 jaar, 9 maanden en 8 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Facebook is eigenlijk al een ‘ideaalplaatje’ voor adverteerders.  Je kunt namelijk advertenties tonen aan gebruikers met specifieke interesses, demografische- en/of geografische kenmerken. Daarnaast introduceerde Facebook een aantal maanden geleden de optie ‘brede doelgroepen targeting’ waardoor het nog makkelijker is om gericht je doelgroep te bereiken. Facebook breidt de ‘targetingopties’ nu nog verder uit. Sinds kort is het zelfs mogelijk om ‘specifieke interesses’ te combineren met ‘brede doelgroepen targeting’. Wat daar de mogelijkheden van zijn, leggen we hieronder kort uit.

De mogelijkheid om beide ‘targetingopties’ te combineren opent nieuwe deuren voor adverteerders. Enkele voorbeelden:

  • Een voetbalclub (b.v. Ajax) kan advertenties voor Ajax-tenues in kindermaten of  een ‘kids-club’ lidmaatschap gericht targeten op ouders die fan zijn van Ajax.
  • Bedrijven kunnen hun ‘facebook-fans’ die binnen een week jarig zijn, gericht targeten met felicitaties en/of speciale aanbiedingen. Dit is bijvoorbeeld interessant voor cafés of reisbureaus.
  • Ontwikkelaars van mobiele games / apps kunnen advertenties gericht targeten op iPhone en iPad gebruikers met interesse in bepaalde games of apps.

Vooralsnog is het combineren van ‘brede doelgroepen’ en ‘specifieke interesses’ alleen mogelijk via de Facebook Power Editor, maar nog niet in Facebook’s online Ads manager.

Verder gaat het gerucht dat Facebook nog voor haar beursgang ook mobiele advertenties gaat introduceren. Dat is logisch gezien de verwachting dat het aantal mobiele gebruikers het aantal ‘vaste’ computergebruikers snel zal overstijgen. Dat blijkt ook uit het feit dat Facebook de brede categorie ‘Facebook Mobile’ al heeft aangemaakt als targeting mogelijkheid. Mobiele advertenties in de diverse Facebook-apps zullen dus niet lang meer op zich laten wachten.

We zijn benieuwd of dit een drukkend effect heeft op de klikprijzen voor de advertenties, omdat de hoeveelheid advertentieruimte (de inventory) hiermee enorm stijgt. We houden het in de gaten en houden jou natuurlijk op de hoogte.

Start ook een campagne op Facebook voor je bedrijf of jouw klanten! Neem vandaag nog vrijblijvend contact op met Pieter Voogt of Joris Kock via 013-582 15 92 of mail naar advies@pauwr.nl

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *