Hyverteren sterk verbeterd met nieuwe dashboards

closeDeze post is 6 jaar, 6 maanden en 4 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Adverteren op Hyves is een stuk aantrekkelijker geworden. Hyves heeft eindelijk afstand genomen van het onoverzichtelijke campagne dashboard, waardoor je als adverteerder door de bomen het bos niet meer zag. Met de introductie vorige week van een geheel nieuwe layout van de advertentie- en rapportagepagina’s kunnen adverteerders en bureaus in een oogopslag de resultaten van hun campagnes inzichtelijk maken. Wellicht kan Hyves hiermee de achterstand op Facebook op dit gebied enigszins beperken.

De nieuwe dashboards geven snel inzicht in het aantal vertoningen, de kliks, CTR (doorklikratio) en de kosten. Ook is het makkelijker geworden te zien welke banner gebruikt is en wat de doelgroep van de advertentie is. De tabellen en grafieken geven overzichtelijk weer wat het profiel is van de bereikte Hyver, zoals geslacht, regio, leeftijd, opleiding, relatie en woonsituatie. Ook het facturatie overzicht is sterk verbeterd. De rapporten kunnen als .csv bestand worden geëxporteerd.

De kosten voor het adverteren op Hyves met (zelfgemaakte) banners bedragen nog steeds 1 euro per 1.000 vertoningen (CPM) exclusief BTW. Volgens de site zijn er elke maand ruim 5,5 miljoen Hyvers actief en is hun gemiddelde leeftijd 31 jaar. Nieuw in het advertentieprogramma van het grootste sociale netwerk van Nederland is dat je je advertenties ook kunt segmenteren op postcode. Eerder was dit alleen mogelijk op provincies of bepaalde steden. Je kunt hierbij kiezen om een bepaalde postcode plus een gebied eromheen te targeten. Hiermee wil Hyves zich onderscheiden als alternatief voor huis-aan-huis adverteren of het verspreiden van folders en interessanter worden voor lokale adverteerders.

Het nieuwe dashboard ziet er als volgt uit:

hyverteren-dashboard

(Afbeelding door @timbes, productmanager van Hyves)

Wilt u een campagne starten op Hyves? Neem vandaag nog contact op voor een vrijblijvend voorstel!

No votes yet.
Please wait...
1 antwoord

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] bericht verscheen eerder ook op de PauwR Blog Deel deze […]

    No votes yet.
    Please wait...

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *