Facebook Powereditor gelanceerd, online Facebook Ad Manager

closeDeze post is 6 jaar, 5 maanden en 20 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Facebook-PowereditorAfgelopen week heeft Facebook haar eigen online Ad Manager gelanceerd, genaamd Facebook Power Editor.  Momenteel is deze tool exclusief te gebruiken voor adverteerders met een van Facebook verkregen businessaccount. De mogelijkheden van de Power Editor zijn dezelfde als van de Bulk Uploader en zijn beperkter dan bijvoorbeeld de offline Facebook Ad Manager van AdSage

Met de Power Editor is het mogelijk om:

  • Grote hoeveelheden advertenties te creëren
  • Vanuit de tool de belangrijkste statistieken te monitoren, zodat advertenties en campagnes geoptimaliseerd kunnen worden
  • Op grote schaal wijzigingen door te voeren in campagne instellingen, targeting, biedingen, budget, advertenties, campagnes en zelfs accounts

De Power Editor zal de Bulk Uploader van Facebook per 30 juni vervangen. Tot dan is de Power Editor achterwaarts compatibel met de Bulk Uploader. Net zoals de Bulk Uploader kan de Power Editor gebruikt worden in combinatie met bijvoorbeeld Excel voor het importeren of downloaden van campagnes.

Werken met de Power Editor gebeurt vanuit de browser (alleen met Google Chrome). Echter draait deze tool wel lokaal op je eigen computer. Wijzigingen aangebracht in de Power Editor dienen dus nog wel geüpload te worden voordat ze daadwerkelijk doorgevoerd zijn.

Facebook-power-editor-screenshot

PauwR kan voor haar klanten een Business Account aan laten maken als de Facebook Campagne ook door ons wordt beheerd. Interesse? Neem contact op voor een vrijblijvend advies!

No votes yet.
Please wait...
2 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] het combineren van ‘brede doelgroepen’ en ‘specifieke interesses’ alleen mogelijk via de Facebook Power Editor, maar nog niet in Facebook’s online Ads […]

    No votes yet.
    Please wait...
  2. […] is het combineren van ‘brede doelgroepen’ en ‘specifieke interesses’ alleen mogelijk via de Facebook Power Editor, maar nog niet in Facebook’s online Ads […]

    No votes yet.
    Please wait...

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *