Verandering biedingen Google Display Netwerk

closeDeze post is 6 jaar, 8 maanden en 16 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

We zijn inmiddels bekend met het feit dat Google graag innoveert en aanpassingen doorvoert, zowel in zijn zoekmachine als het advertentieprogramma Google AdWords. Display Advertising krijgt steeds meer aandacht en het was alleen nog maar wachten op de veranderingen die daar doorgevoerd zouden worden. Na het overnemen van het DoubleClick Netwerk en YouTube vond Google het nu tijd om de eerste (kleine) verandering door te voeren in Google AdWords. Vanaf 15 maart aanstaande is het niet langer mogelijk om een apart bod in te stellen voor ‘zelfgekozen plaatsingen’. Google-Display-Netwerk-biedingen

Google zegt zelf over deze verandering het volgende: “In plaats van twee aparte standaardbiedingen voor zelfgekozen en automatische plaatsingen in te stellen, kunt u nu één bod gebruiken. Zo kunt u gemakkelijk standaardbiedingen instellen voor advertenties die worden weergegeven in het Display Netwerk en behoudt u toch de controle over biedingen voor afzonderlijke zelfgekozen plaatsingen”.

De veranderingen worden automatisch doorgevoerd vanaf 15 maart 2011. Wat dat betekent voor uw eigen account kunt u terugvinden in het helpcentrum van AdWords. Ook volgens ons is deze verandering van Google AdWords in het voordeel van de gebruiker. Voor onze Display Campagnes maakten we maar zelden gebruik van deze optie en stellen we bij voorkeur biedingen in per zelfgekozen plaatsing, wat nu dus nog steeds mogelijk blijft.

De verandering is klein, maar is ongetwijfeld de eerste van meerdere aanpassingen. Google ziet namelijk een grote rol weggelegd voor Display Advertising voor met name ‘branding campagnes’. In de persoon van CEO Eric Schmidt gaven ze deze week nog aan dat de verwachting is dat deze markt uiteindelijk zal kunnen groeien tot maar liefst 200 miljard dollar binnen 10 jaar.

Lies Jansen is Display Advertising Expert bij PauwR Internetmarketing. Voor vragen over Display Advertising kunt u contact opnemen via advies@pauwr.nl of 013-582 15 92

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *