Facebook Gesponsorde Verslagen, ga voor Social Advertising!

closeDeze post is 6 jaar, 8 maanden en 4 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

Facebook-advertentie-voorbeeldDe ontwikkelingen binnen Facebook Adverteren gaan razendsnel. Steeds meer bedrijven zetten Facebook Ads in om producten en diensten onder de aandacht te brengen. In een eerdere blog hebben we de meerwaarde van de juiste afbeeldingen binnen Facebook ads besproken. Maar er zijn continu ontwikkelingen, zoals ‘gesponsorde verslagen’ in Facebook Advertenties.

Social Advertising

Het promoten van de eigen Facebook pagina was tot voor kort  beperkt. Het was alleen mogelijk om Facebook ads in te zetten om fans aan de eigen pagina te binden. De mogelijkheden zijn inmiddels sterk uitgebreid. Het is nu namelijk mogelijk om advertenties te koppelen aan de eigen content. Daardoor kan content verspreid worden onder een grotere doelgroep. Dit wordt in Facebook ‘gesponsorde verslagen’ genoemd.  Volg de volgende procedure om een ‘gesponsord verslag’ aan te maken binnen Facebook Ads:

afbeelding_voorbeeld gesponsorde verslagen002

Maak een nieuwe Facebook Advertentie en vink  je eigen Facebook pagina als bestemming aan

Kies als type voor ‘Gesponsorde verslagen’

Kies nu of je de laatste update van de pagina in de advertentie wilt laten tonen (‘Verslag van bericht op pagina’) of kies voor een ‘Vind ik leuk’ verslag. Als vrienden van een bezoeker bijvoorbeeld een pagina leuk vinden, ziet de bezoeker het verslag hierover niet alleen in het nieuwsoverzicht van die vriend, maar ook in de rechterkolom van Facebook. Als adverteerder kunt u ook interacties met toepassingen (applicaties) op uw pagina en check-ins bij uw bedrijf (Facebook Places) in de gesponsorde verslagen opnemen. De paginaberichten kunnen alleen door uw huidige fans worden gezien, de overige verslagen alleen door vrienden van uw fans. Aan gesponsorde verslagen zijn dezelfde kosten verbonden als aan normale Facebook advertenties. Betalen kan dus per klik (CPC) of per 1.000 vertoningen (CPM).

Sinds kort is het ook mogelijk om te adverteren op de evenementen van de bedrijfspagina. Dit is uitermate geschikt om een evenement bij een specifieke doelgroep onder de aandacht te brengen. Dit biedt mogelijkheden om een virale marketingcampagne op Facebook te initiëren.

Maak een nieuwe advertentie aan en kies bij ‘Bestemming’ voor een reeds aangemaakt evenement.

Kies vervolgens aan wie de advertentie getoond mag worden; aan iedereen, alleen aan bezoekers die al bij het evenement aanwezig zijn (voor cross-selling mogelijkheden) of juist aan de vrienden van degenen die reeds bij het evenement aanwezig zijn.

Tip: Update je Facebook pagina regelmatig, zodat gesponsorde verslagen en evenementen gepromoot kunnen worden in de rechterkolom van Facebook. Daardoor zal je steeds meer halen uit je Facebook inspanningen.

Ga dus voor ‘Social Advertising’

Vrienden van de huidige fans kunnen uw gesponsorde verslagen zien aan de rechterkant van hun nieuwsoverzicht. Indien zij dit gesponsorde verslag ”liken”, kunnen vrienden van hen ook getarget worden door een ”gesponsored verslag”. Op dit moment heeft een gemiddelde Facebook gebruiker in Nederland 93 vrienden. Hierdoor kan snel een viraal effect optreden. Deze mond-tot-mond promotie kan ervoor zorgen dat een groot aantal mensen in aanraking komt met uw Facebook pagina en pagina updates.

PauwR is gespecialiseerd in adverteren via Facebook. Voor vragen of opmerkingen, neem gerust contact met ons op!

No votes yet.
Please wait...
7 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] Ad Unit. Wanneer een Facebook vriend / connectie een merk ‘liked’, wordt deze ‘sponsored story‘ vergroot en uitgebreid met de meest recente post van het […]

    No votes yet.
    Please wait...
  2. […] de zoekresultaten is het gebruikmaken van Facebook Ads. Als je adverteert op Facebook, kun je via gesponsorde verslagen ook gebruik maken van een ‘Vind ik leuk’ verslag voor je Facebook-pagina om op die […]

    No votes yet.
    Please wait...
  3. […] binnen Facebook ads nog verder uitgebreid. Samen met de bestaande targetingopties en gesponsorde verslagen zijn er geen excuses meer om geen relevante advertenties te tonen aan jouw doelgroep. Adverteren […]

    No votes yet.
    Please wait...
  4. […] om verschillende advertenties te testen in verschillende doelgroepen en deze te optimaliseren. Facebook’s Gesponsorde Verhalen kunnen er daarnaast voor zorgen dat je bereik wordt uitgebreid, wanneer je tenminste […]

    No votes yet.
    Please wait...
  5. […] advertenties te testen in verschillende doelgroepen en deze te optimaliseren. Facebook’s Gesponsorde Verhalen kunnen er daarnaast voor zorgen dat je bereik wordt uitgebreid, wanneer je tenminste […]

    No votes yet.
    Please wait...
  6. […] Dit is een extra tool om gebruikers van Facebook places te targeten. Door advertenties te richten op check-ins van de Facebook pagina, zullen vrienden van jouw fans zien hoeveel mensen hebben ingechecked op […]

    No votes yet.
    Please wait...
  7. […] Social Bereik Het aantal personen dat uw advertentie heeft gezien met daaronder een naam van één of meer van hun Facebook connecties, omdat die uw pagina, event of app ‘leuk vinden’ (hebben geklikt op de ‘Like’ of ‘Vind ik leuk’ button). Dit bereik is 2x zo effectief als een normale advertentie. Je dient hiervoor wel te adverteren voor je pagina, event of app met ‘Gesponsorde Verslagen‘. […]

    No votes yet.
    Please wait...

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *