Facebook Ads: Kies de juiste afbeelding!

closeDeze post is 6 jaar, 10 maanden en 7 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

56689-geld-verdienen-verkoop-uw-oude-telefoon-of-nummer (1)In 2010 zijn steeds meer bedrijven de meerwaarde van Facebook gaan inzien.  De mogelijkheden van Facebook zijn inmiddels zeer uitgebreid.  Er bestaat de mogelijkheid om een bedrijfspagina in te richten om te communiceren met huidige en potentiële klanten. Daarnaast is het mogelijk om te adverteren via Facebook. Dit kan ingezet worden om producten/diensten onder de aandacht te brengen. De kracht van Facebook ligt in de visuele communicatie.

 

Afbeeldingen inzetten bij Facebook Adverteren

Facebook campagnes zijn moeilijk te vergelijken met AdWords campagnes.  Facebook advertentiecampagnes hebben vooral nut voor de ‘branding’ van je product, dienst of bedrijf. Op Facebook zijn bezoekers namelijk niet, zoals in Google, gericht op zoek naar een product of dienst. Je dient hen dus te ‘triggeren’. Adverteren op Facebook is zeer geschikt om thema-gericht te adverteren.

Voorbeeld: Een reisorganisatie wil haar golfreizen naar Portugal promoten. Segmentatievariabelen zoals leeftijd (30+),opleidingsniveau (hoog) en interesses (golf) helpen bij de keuze voor de juiste doelgroep.

Daarnaast is de afbeelding heel belangrijk bij Facebook adverteren. De afbeelding dient aan de facebook richtlijnen te voldoen. Flash afbeeldingen zijn niet toegestaan binnen Facebook ads. Daarnaast dient de afbeelding verband te houden met de inhoud van de advertentietekst. Tip: Bewerk uw afbeelding in Photoshop of via de gratis tools van pixlr.com. Bijvoorbeeld door de afbeeldingsgrootte en belichting of scherpte aan te passen. Dit zal positieve invloed hebben op de doorklikratio en het rendement van uw advertentiecampagnes. Test verschillende achtergrondkleuren en variaties van uw afbeelding  om het optimale resultaat uit uw Facebook campagne te behalen. Tip: Amateurfoto’s kunnen de CTR positief beïnvloeden!

Het is belangrijk om pro-actief de biedingen te switchen tussen CPC en CPM om goedkopere klikken te verkrijgen. Bij het CPC (cost-per-click) biedingsmodel betaal je per klik, terwijl je bij CPM (cost-per-mille) betaalt voor iedere 1000 vertoningen.  Mijn advies is om een strategie met CPC te beginnen om getoond te worden en klikken te genereren. Indien de CTR bijvoorbeeld richting de 0,1% gaat (erg goed op Facebook), kun je switchen naar CPM om goedkopere klikken te verkrijgen. En last but not least: codeer je bestemming-urls voor Google Analytics met de URL maker, zodat je de resultaten op je website kunt analyseren en significante conclusies kunt trekken.

Voor vragen of  nadere  uitleg over Facebook adverteren, neem gerust contact op!



No votes yet.
Please wait...
4 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] aandacht (het aandeel van de afbeelding is zo’n 70%). Toch wordt de volledige potentie van Facebook afbeeldingen lang niet altijd gebruikt. Maar hoe maak je nu sprekende afbeeldingen voor je Facebook […]

    No votes yet.
    Please wait...
  2. […] producten en diensten onder de aandacht te brengen. In een eerdere blog hebben we de meerwaarde van afbeeldingen binnen Facebook ads besproken. Maar er zijn continue ontwikkelingen, zoals social advertising binnen Facebook […]

    No votes yet.
    Please wait...
  3. […] website kunt analyseren en significante conclusies kunt trekken.Dit artikel verscheen eerder op de PauwR Blog. Deel deze post:Lees ook:AdWords advertentie op merknaam mag oordeelt rechterDe […]

    No votes yet.
    Please wait...
  4. […] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Gerard Rathenau, Pieter Voogt. Pieter Voogt heeft gezegd: RT @PauwR Facebook Ads: Kies de juiste afbeelding! | PauwR Blog http://ow.ly/3BaUY […]

    No votes yet.
    Please wait...

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *