Google Display Netwerk (GDN) campagne ‘Watch This Space’

closeDeze post is 6 jaar, 11 maanden en 29 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

google-watch-this-spaceGoogle is een crossmediale campagne gestart om het Google Display Netwerk (GDN) onder de aandacht van een groter publiek van adverteerders en bureaus te brengen. De campagne, genaamd ‘Watch This Space’, is erop gericht om het enorme bereik van het GDN te benadrukken en mogelijkheden om hiermee invulling te geven aan diverse marketingdoelstellingen, zoals branding, naamsbekendheid en traffic naar de website. Volgens Google stijgt de display-markt van 20 miljard in 2010 naar 50 miljard (dollar) in 2015. In Nederland is het GDN het grootste displaynetwerk.

De 1.000 grootste adverteerders op het GDN hebben hun budgetten in het afgelopen jaar met 75% verhoogd. Overigens is Display Advertising een grote aanjager van ‘search’ en profiteert Google dus ook op die manier van een toenemende vraag in haar zoekmachine. Eerder gaf Google al haar visie op de toekomst van banneradvertenties. De komende tijd richt Google zich op een aantal verbeterpunten om ‘bannering‘ nog aantrekkelijker te maken voor adverteerders:

  1. Adverteren vereenvoudigen
    Voor veel adverteerders is het nog lastig een campagne te starten. Google promoot nieuwe technieken van o.a. het in 2009 overgenomen Teracent waarmee de creatieve elementen in een advertentie automatisch worden geselecteerd en aangepast op basis van locatie, taal en zelfs de prestaties van de advertentie in het verleden, om zo de ideale advertentie te vertonen.
  2. Betere prestaties leveren
    Met het inzetten van o.a. remarketing en promoted video’s op YouTube bouwt Google tools die adverteerders helpen een geweldig resultaat neer te zetten.
  3. Het Display-ecosysteem openstellen voor iedereen
    Google wil Display advertising open en eerlijk houden en gebruikt daarvoor producten zoals de DoubleClick Ad Exchange, die publishers en bureaus in staat te stellen advertentieruimte te kopen en te verkopen in een open, competitieve, real-time omgeving, dragen hiertoe bij. Elke dag gebeuren er meer transacties in de DoubleClick Ad Exchange dan op alle aandelenbeurzen ter wereld samen.

Via Watch This Space kun je o.a. video’s bekijken over de targeting mogelijkheden, de creatieve opties en de mogelijkheden om de resultaten inzichtelijk te maken.

Meer weten over adverteren in het Google Display Netwerk? Onze Display specialisten vertellen u er graag alles over, dus neem vrijblijvend contact op!

(Bronnen: Inside AdWords en Adformatie)

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *