De toekomst van banner advertenties

closeDeze post is 7 jaar, 3 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

bannering

Google investeert aanzienlijk om beeldadvertenties beter te maken voor gebruikers, adverteerders en uitgevers. Adverteren door middel van een beeld (oftewel bannering) is op dit moment hetgeen waar Google zich vooral mee bezig houdt. 99% van de top-1000 klanten hebben een lopende ‘Google Display Network’ campagne bij Google. Vorig jaar stegen de uitgaven van de top-1000 klanten met meer dan 75%.

Google komt met 7 voorspellingen over waar bannering in 2015 zal staan:

  • 50 procent van de advertentiecampagnes bevatten videoadvertenties op basis van kosten-per-view (dat betekent dat de adverteerder alleen betaalt wanneer de gebruiker de video daadwerkelijk bekijkt).
  • Adverteerders beginnen hun advertenties steeds meer af te stemmen op een bepaald publiek. Vele gebruiken de ‘real-time’ technologie om zo gericht mogelijk te bieden op de advertentieruimte. In 2015 denkt Google dat 50% van de advertenties worden gekocht met de ‘real-time’ techniek.
  • Het gebruik van de smartphone stijgt snel, mobiele bannering wordt steeds populairder.
  • De ‘klik’ is de belangrijkste manier waarop adverteerders hun campagnes kunnen meten, maar niet altijd de beste manier. Vooral als de advertentie bedoeld is om bijvoorbeeld de naamsbekendheid te vergroten. Door nieuwe opkomende meettechnologieën, zullen er 5 ‘metrics’ zijn die adverteerders belangrijker beschouwen dan de ‘klik’.
  • In 2015 zal 75% van de advertenties op het internet dezelfde sociale uitstraling hebben als de huidige nieuwsartikelen (die becommentarieerd, gedeeld, besproken en aanbevolen worden).
  • Rich Media adverteren maakt het mogelijk veel creativiteit en interactie op te roepen tussen gebruikers en adverteerders. De Rich Media advertenties vertegenwoordigen slechts 6% van het totale aantal beeldadvertenties. Dit zal toenemen tot 50% door organisaties die hun merk willen bouwen.
  • Alle investeringen die beeldadvertenties slimmer en sexier maken zullen helpen bij het opvoeren van de inkomsten. Bannering zal in 5 jaar gaan groeien tot een markt ter waarde van 50 miljard dollar.

Google komt daarnaast met 4 spannende nieuwe technologieën op het gebied van bannering:

  • Nieuwe banner indelingen zijn getest op YouTube, genaamd ‘TrueView’. De nieuwe indelingen geven de gebruikers de mogelijkheid om de advertentie over te slaan of een andere advertentie te bekijken. De adverteerders betalen alleen als de gebruiker er voor kiest om naar de advertentie te kijken.
  • De nieuwe Teracent technologie maakt het mogelijk dynamische wijzigingen te maken in de advertenties zodat deze relevanter en effectiever worden. Deze wijzigingen zijn afhankelijk van factoren zoals geografische locatie, taal, inhoud van de website en het tijdstip.
  • Google Goggles, een manier om op het mobiele internet te zoeken door middel van het maken van een foto.
  • Rich Media geeft de mogelijkheid om een bijvoorbeeld een toespraak live uit te zenden via een aantal advertenties op het internet. Deze kan bijgewerkt worden door middel van real-time tweets.

Een mooie toekomst dus voor ‘display advertising’. Wij verwachten dat deze ontwikkelingen zeer positief kunnen uitpakken voor adverteerders, mits natuurlijk professioneel beheerd en geoptimaliseerd. De Display specialisten van PauwR kunt u hiervoor te allen tijde inschakelen voor strategisch advies en operationele werkzaamheden.

(Artikel vertaald vanuit het origineel, bron Google)

Google investeert aanzienlijk om beeldadvertenties beter te maken voor gebruikers, adverteerders en uitgevers. Adverteren door middel van een beeld (oftewel bannering) is op dit moment hetgeen waar Google zich vooral mee bezig houdt. 99% van de top-1000 klanten hebben een lopende ‘Google Display Network’ campagne bij Google. Vorig jaar stegen de uitgaven van de top-1000 klanten met meer dan 75%.
Google komt met 7 voorspellingen over waar bannering in 2015 zal staan:
•50 procent van de advertentiecampagnes bevatten videoadvertenties op basis van kosten-per-view (dat betekent dat de adverteerder alleen betaalt wanneer de gebruiker de video daadwerkelijk bekijkt).
•Adverteerders beginnen hun advertenties steeds meer af te stemmen op een bepaald publiek. Vele gebruiken de ‘real-time’ technologie om zo gericht mogelijk te bieden op de advertentieruimte. In 2015 denkt Google dat 50% van de advertenties worden gekocht met de ‘real-time’ techniek.
•Het gebruik van de smartphone stijgt snel, mobiele bannering wordt steeds populairder.
•De ‘klik’ is de belangrijkste manier waarop adverteerders hun campagnes kunnen meten, maar niet altijd de beste manier. Vooral als de advertentie bedoeld is om bijvoorbeeld de naamsbekendheid te vergroten. Door nieuwe opkomende meettechnologieën, zullen er 5 metrieke die adverteerders belangrijker beschouwen dan de ‘klik’.
•In 2015 zullen 75% van de advertenties op het internet dezelfde sociale uitstraling hebben als de huidige nieuwsartikelen (die becommentarieerd, gedeeld, besproken en aanbevolen worden).
•Rich Media adverteren maakt het mogelijk veel creativiteit en interactie op te roepen tussen gebruikers en adverteerders. De Rich Media advertenties vertegenwoordigen slechts 6% van het totale aantal beeldadvertenties. Dit zal toenemen tot 50% door organisaties die hun merk willen bouwen.
•Alle investeringen die beeldadvertenties slimmer en sexier maken zullen helpen bij het opvoeren van de inkomsten. Bannering zal in 5 jaar gaan groeien tot een markt ter waarde van 50 miljard dollar.
Google komt ook nog met 4 spannende nieuwe technologieën op het gebied van bannering.
•Nieuwe banner indelingen zijn getest op YouTube, genaamd ‘TrueView’. De nieuwe indelingen geven de gebruikers de mogelijkheid om de advertentie over te slaan of een andere advertentie te bekijken. De adverteerders betalen alleen als de gebruiker er voor kiest om naar de advertentie te kijken.
•De nieuwe Teracent technologie maakt het mogelijk dynamische wijzigingen te maken in de advertenties zodat deze relevanter en effectiever worden. Deze wijzigingen zijn afhankelijk van factoren zoals geografische locatie, taal, inhoud van de website en het tijdstip.
•Google Goggles, een manier om op het mobiele internet te zoeken door middel van het maken van een foto.
•Rich Media geeft de mogelijkheid om een bijvoorbeeld een toespraak live uit te zenden via een aantal advertenties op het internet. Deze kan bijgewerkt worden door middel van real-time tweets.
No votes yet.
Please wait...
2 antwoorden
  1. Leon Gerrits
    Leon Gerrits zegt:

    Leuk artikel en een mooie inleiding voor een artikel wat ik zelf ga schrijven. Dat heeft te maken met het dynamische effect van banners waar Google waarschijnlijk in de toekomst meer mee gaat werken.

    Dynamische banners verhogen verminderen het klikpad op de website, zodat bezoekers dieper in de bestelfunnel terechtkomen. Daarnaast is het stimulerend om een consument bijvoorbeeld in de banner al een voorkeur aan te laten geven.

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] ook op die manier van een toenemende vraag in haar zoekmachine. Eerder gaf Google al haar visie op de toekomst van banneradvertenties. De komende tijd richt Google zich op een aantal verbeterpunten om ‘bannering‘ nog […]

    No votes yet.
    Please wait...

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *