R.I.P. Google AdWords Rapportcentrum

closeDeze post is 7 jaar, 23 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

google-adwords-rapportHet rapportcentrum van Google AdWords zal binnenkort geheel verdwijnen en het tabblad ‘Campagnes’ zal het centrale punt worden voor het beheren van campagnes, het analyseren van prestaties en het downloaden van rapporten. Hierdoor wordt het makkelijker om accountpresentaties te analyseren. Dankzij deze wijzigingen is het beheren van campagnes en het analyseren van prestaties vanaf één centraal punt mogelijk. De basis van de AdWords rapportages blijft ongewijzigd, het beschikt nog  steeds over dezelfde statistieken als voorheen, alleen nu via een meer toegankelijkere en bruikbaardere manier.

Voor AdWords gebruikers betekent dit dat er wat wijzigingen zullen plaatsvinden op de manier waarop bijvoorbeeld de periodieke Google AdWords rapportages toegestuurd worden. Als een campagne wordt beheerd door een online marketing bureau dan kan rapporttoegang worden verleend aan de klant, waardoor zij de mogelijkheid krijgen de verbeterde rapportage via de mail te downloaden. Rapporten kunnen hierdoor voortaan in PDF indeling worden verstuurd en door middel van één muisklik op de link kan het rapport worden geopend.

Bestaande rapporten uit het rapportcentrum worden overigens automatisch door Google overgezet naar het tabblad ‘Campagnes’ in het onderdeel ‘Bedieningspaneel en Bibliotheek’. Dit is een nieuw gedeelte van het tabblad ‘Campagnes’ waarin al uw rapporten worden opgeslagen. In de toekomst zullen nog meer wijzigingen plaatsvinden. Google zegt over de nieuwe manieren van gegevensanalyse het volgende:

“In de toekomst wordt het bijvoorbeeld mogelijk segmenteringsopties te gebruiken op het tabblad ‘Dimensies’ om uw prestaties op nog interessantere manieren te analyseren. Bekijk hoe uw gemiddelde kosten of conversie op Google.nl varieert per regio, of hoe de demografische uitsplitsing van de klanten die uw advertenties bekijken op het Google Display Netwerk per dag verandert”.

Wij zijn erg benieuwd naar deze mogelijkheden en houden u en onze klanten en partners uiteraard op de hoogte!

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *