Ad Sitelinks nu beschikbaar voor alle AdWords advertenties
In November heeft Google Ad Sitelinks gelanceerd om te helpen nog betere resultaten te behalen bij de best presterende advertenties. Sindsdien heeft Google adverteerders enorme winst zien maken met Ad Sitelinks. De klikfrequenties stegen gemiddeld met meer dan 30%. Vanaf nu heeft Google een nieuw online platform, die het mogelijk maakt de voordelen van Ad Sitelinks te gebruiken voor nog meer campagnes.
Google geeft de optie om Ad Sitelinks in te stellen voor iedere campagne. Dit betekent dat men niet meer hoeft te wachten met het instellen van Ad Sitelinks totdat de campagne de prekwalificatie heeft bereikt, wat tot op heden wel zo was. Wanneer de zoekopdracht van een gebruiker overeenkomt met een zoekwoord in de advertentiegroep van de Ad Sitelinks campagne, dan bepaalt Google automatisch of de advertentie in aanmerking komt voor Ad Sitelinks. Op basis van de kwaliteit van de advertentie zal Google de één- of twee-lijnige sitelink laten zien.
Houd in gedachte dat Ad Sitelinks een extensie op campagneniveau is, dus de links moeten relevant zijn voor elke advertentie in de campagne. De optie is te vinden in het tabblad ‘Instellingen’ van de desbetreffende campagne. Onder de kop ‘Advertentie-extensies’ is de optie beschreven als ‘Sitelinks’.
( Artikel vertaald vanuit het Engels, bron: AdWords.blogspot.com )
Kan iemand mij vertellen wat nu eigenlijk beter is voor het verkrijgen van sitelinks.
1) Een index in in een submap maken. Zie de site van de belastingdienst. Zij hebben site links. Neem het voorbeeld van ‘contact’ en zet nu eens index.html achter contact in het pad hiernaar toe (dus http://www.belastingdienst.nl/contact/index.html)
of
2) Of sitelinks laten genereren via de menustructuur op hoofdpagina van je website. Neem als voorbeeld ‘ contact’ van de site: petplan. Ook zij hebben site links, maar dan op een ander manier. (zie http://www.petplan.nl/contact.html)
mvgr.