Hallo, daar zijn we weer! (Retargeting is hot)

closeDeze post is 7 jaar, 7 maanden en 11 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

retargetting_herhalingDe meeste 30-plussers zullen de zin ‘Hallo, daar zijn we weer’ vooral in verband brengen met de legendarische optredens van Jan des Bouvrie in Glamourland. Echter kunt u nu dit gevoel ook bij uw websitebezoeker oproepen, want zoals u (en Jan des Bouvrie) weet, ligt de kracht van reclame in de herhaling. En hoe kun je dat nu beter doen dan door elke bezoeker van je website in een later stadium jouw advertentie te laten zien, zodat hij of zij denkt: “Hallo, daar zijn ze weer”?! Dit is nu mogelijk via retargeting.

Hoe werkt retargetting / remarketing?

Door het plaatsen van een code op uw website kunnen uw bezoekers worden herkent als ze in een later stadium andere websites bezoeken. Deze bezoeker kan dan worden geconfronteerd met een banner of tekstadvertentie van uw website. Doordat de bezoeker onlangs uw website bezocht heeft, zal de herkenbaarheid van uw advertentie groter zijn dan normaal en heeft u dus veel kans dat de bezoeker besluit uw website opnieuw te bezoeken. In ieder geval neemt uw zichtbaarheid bij deze bezoeker toe en zult u dus een groter vertrouwen en herkenbaarheid opbouwen, die uiteindelijk zouden moeten resulteren in een hogere omzet.

U kunt ervoor kiezen om alle bezoekers te retargeten met een algemene banner, maar u kunt nog gerichter adverteren. Nemen we bijvoorbeeld een vakantiesite, dan kunnen we iemand die de ‘Spanje’ pagina heeft bezocht, later ook een advertentie van Spanje serveren. Ook is het mogelijk om alleen bezoekers te retargeten die al een aankoop bij u hebben gedaan. Die kunt u bijvoorbeeld na 3 weken een advertentie laten zien van een bijpassend product of u kunt hem warm maken voor een herhalingsaankoop.

Retargeting-uitleg-PauwR-blog

Meer mogelijkheden van retargeting

Met retargeting kunt u zich meer dan ooit richten op doelgroepen. Bijvoorbeeld als u een samenwerking aangaat met een andere website, die niet concurrerend is, maar wel dezelfde doelgroep als u bedient. U kunt hun bezoekers dan uw boodschap laten zien (en vice versa). Ook kunt u in uw banner of tekstadvertentie een speciale actiecode gebruiken om uw ex-bezoekers alsnog over de streep te trekken.

Geavanceerde banners voor retargeting

Er zijn verschillende aanbieders voor retargeting campagnes. Google doet dit middels haar AdWords programma, waarbij het Google Inhoudsnetwerk goed is voor een bereik van ca. 90% van alle internetters in Nederland. Via AdWords kunt u tekst- en banneradvertenties inzetten. Via andere partners waar wij mee samenwerken kunnen we ook retargeting aanbieden op meer dan 100.000 andere websites, waaronder in Nederland grote websites van bekende uitgevers. Via deze netwerken kunnen we ook geavanceerde banners inzetten, zoals videobanners, zoekboxbanners, maar ook banners met daarin de 3 laatste producten die een bezoeker op uw website heeft bekeken.

En hoe zit dat dan met de privacy?

De privacy is uiteraard gewaarborgd. Een internetgebruiker zal zich bovendien niet snel storen aan relevante reclame. Hoe ver de adverteerder hierin kan gaan, zullen de komende jaren uitwijzen.

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *