Zoekmachinemarketing + bannering: 1 + 1 = 3

closeDeze post is 7 jaar, 8 maanden en 7 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

PauwR-blog-banner-plus-searchEr is veel onderzoek gedaan om aan te tonen wat de gecombineerde kracht is van ‘zoekmachinemarketing’ (search) en ‘display advertising’ (bannering). Tijdens een zoekmachinemarketing congres in de VS, SMX West 2010, boog een panel van ervaringsdeskundigen zich over deze kwestie en kwamen zij met een aantal goede praktijkcases en adviezen. 

1. Integreer uw teams en uitingen voor ‘search’ en ‘display’. Hoewel je ‘search’ en ‘display’ in verschillende stadia van de aankooptrechter kunt inzetten, moeten deze campagnes niet op zichzelf worden uitgevoerd. Als uw banner advertentie gaat over “de kip recepten tijdens Kerst”, dan dienen de zoekwoorden en advertenties te worden afgestemd op deze boodschap.

2. Verhoog je zoekmachinemarketing budget tijdens grote bannercampagnes, behalve als je die vertoningen gebruikt voor naamsbekendheid of een directe reactie. Je wil er namelijk voor zorgen dat ‘gelekte’ leads worden omgezet tijdens het zoeken.

3. Vergeet niet de ‘creativiteit’ van de vertoning. De emotionele en visuele verbinding van een object speelt een grote rol in de effectiviteit van reclames. Vind een creatief bureau voor het maken van uw ‘advertenties’, die u de mogelijkheid geeft om te testen welke creatie het beste presteert, tegen relatief lage kosten.

4. Integreer zoeken en vertonen met de offline kanalen. Waar ‘search’ altijd aan moet staan, kunnen de banners worden gekoppeld aan bepaalde evenementen, PR en andere marketing activiteiten.

5. Onderzoek de invloed van zoek- en ‘display’campagnes. Attributie modellen zijn niet altijd gemakkelijk te bouwen, maar wel heel erg belangrijk voor je ROI-meting.

6. Optimaliseer je bannercampagne, zowel in bereik als doelgroep. Het bereik pas je aan door te ‘spelen’ met de variabelen frequentie, soorten uitingen (verschillende bannerafmetingen, video etc.), tijd, plaats en de plaatsing van de uitingen. U kunt optimaliseren voor uw doelgroep door het nauwkeuriger onderzoeken van uw eigen gegevens en bronnen van derden.

7. Volg privacy en gegevens discussies. Uw digitale marketing kan namelijk worden beïnvloed door de ontwikkelingen op deze gebieden.

Bannercampagnes waren vroeger alleen beschikbaar voor adverteerders met grote budgetten, maar ook kleine en middelgrote bedrijven kunnen ‘display’campagnes starten en deze afstemmen op de rest van de (zoekmachine-)marketing activiteiten.

(Dit artikel is vertaald uit het Engels. Bron: Microsoft Advertising)

No votes yet.
Please wait...
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *