Onderzoek Sportmarketing vs. Internet

closeDeze post is 7 jaar, 8 maanden en 2 dagen geleden gepubliceerd, waardoor het mogelijk is dat sommige cijfers, feiten of functies inmiddels zijn verouderd. Houd hier rekening mee bij het lezen en/of reageren op dit artikel. Ga voor actuele artikelen naar de homepage van de PauwR Blog

PauwR-blog-sportmarketing-internetAfstudeerder Frank van Berlo van Fontys Economische Hogeschool Tilburg, onderzoekt voor PauwR in hoeverre de sportbranche gebruik maakt of gaat maken van internetmarketing. Verschillende doelgroepen waaronder BVO’s, sportsponsors en sportmarketingbureaus worden door middel van een online enquête benaderd om mee te werken aan het onderzoek.  

Het onderzoek past uitstekend bij PauwR, omdat het enerzijds wordt uitgevoerd door een SPECO-student (opleiding Sport, Economie en Communicatie) en omdat binnen PauwR maar liefst vijf ex-SPECO studenten, waaronder de mede-oprichter, werkzaam zijn. Directe aanleiding is het feit dat het de internetmarketeers van PauwR opviel, dan onder meer sportsponsoring maar mondjesmaat wordt geactiveerd via internet. Zo is Mastercard de enige van de acht miljoenensponsors van de Champions League die in beeld komt wanneer je zoekt op ‘Champions League‘.

De resultaten van het onderzoek zijn medio mei op de website van PauwR Internetmarketing te vinden. Aan het onderzoek gekoppeld is een seminar ‘Zoekmachinemarketing’ dat de resultaten van het onderzoek in een breder online marketing perspectief zal plaatsen. Het seminar vindt plaats op woensdag 26 mei en zal worden gehouden in het Koning Willem II-stadion in Tilburg. Inschrijven voor het seminar kan via de website van PauwR.

Bent u werkzaam in de sport of bij een sportgerelateerde organisatie en verantwoordelijk voor de marketing? Vul dan nu de online enquête in en doe mee aan het onderzoek!

PauwR Internetmarketing is weer van start gegaan met een onderzoek. Dit keer wordt de sportbranche onderzocht op het gebied van internetmarketing. Verschillende doelgroepen zoals o.a.  BVO’s, sportsponsors en sportmarketingbureaus worden d.m.v. een online enquête benaderd om mee te werken aan het onderzoek.  De aanleiding van dit onderzoek is een afstudeerstage van een sporteconomie student (SPECO) en het aantal ex-SPECO studenten dat op momenteel werkzaam is bij PauwR Internetmarketing.
De resultaten van het onderzoek zullen
No votes yet.
Please wait...
1 antwoord
  1. linkthis sport & communicatie
    linkthis sport & communicatie zegt:

    Erg waardevol een onderzoek sportmarketing vs. Internet. In veel sportorganisaties is het gebruik van internet sociale media een ondergeschoven kindje. Time for chasing the concept …

    No votes yet.
    Please wait...
    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *