Google test contactformulier onder AdWords

AdWords-lead-formulierDe Amerikaanse site PPC Hero heeft een test van Google ontdekt waarbij een AdWords advertentie uitklapt met een contactformulier. De gebruiker heeft hierbij dus de mogelijkheid om direct zijn gegevens achter te laten, waarna hij door de adverteerder kan worden teruggebeld.

De adverteerder ontvangt van Google een mail met een ‘lead-ID’ en een Google telefoonnummer dat hij kan bellen om, via het lead-id nummer, contact met de potentiële klant op te nemen. Hij betaalt hiervoor, zoals altijd, een bedrag per ‘klik’, in dit geval dus een ingevuld formulier.

Vooralsnog zal het alleen een telefoonnummer bevatten, maar het ligt in de lijn der verwachting dat later ook een e-mail adres of live-chat formulier kan worden gebruikt. De dienst zal zoals altijd eerst in de VS worden uitgerold, alvorens deze ook in Nederland kan worden gebruikt.

No votes yet.
Please wait...
Voting is currently disabled, data maintenance in progress.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *